پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ائب رئيس المجلس الإسلامي الشيعي الأعلى الشيخ علي الخطيب

حوزه/ شیخ علی الخطیب گفت: ما مسلمانان در اقتدا به آموزه های حضرت رسول الله (ص) و توصیه های ایشان در خصوص بازگشت به اسلام کوتاهی می کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در یک نشست مطبوعاتی گفت: ما مسلمانان در اقتدا به آموزه های حضرت رسول الله (ص) و توصیه های ایشان در خصوص بازگشت به اسلام کوتاهی می کنیم.

اسلام همچنان زنده و تأثیرگذار است

وی اشاره کرد: علی رغم اینکه مسلمانان در تمامی شرایط تاریخی مورد تعرض قرار گرفتند، اسلام همچنان زنده و تأثیرگذار است و همچنان دین زندگی است. امّا برخی از کشور های عربی و اسلامی سوء استفاده کرده و چهره اسلام را خدشه دار کردند.

پروژه امام خمینی،مسائل ملت ها را در بر گرفته و مطابق با آموزه های دین حرکت می کند

شیخ الخطیب مسلمانان را به تلاش برای تحکیم وحدت اسلامی در تمامی سطوح و زمینه ها دعوت کرد و ضمن مخالفت با طرح مذهب گرایی، خواستار تلاش جدّی برای خدمت به پروژه امت عزیز و مقتدر شد و اشاره کرد: پروژه امام خمینی، پروژه امت بود و مسائل ملت ها را در بر می گرفت و مطابق با آموزه های دین حرکت می کند.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعی در بخش دیگر سخنان خود به دستاورد های بزرگی که مقاومت تحقق بخشیده اشاره کرد و افزود: علی رغم تمامی شرایط و اقدامات منفی، هیچ کس تصور نمی‌کرد که مقاومت و پروژه مقابله در منطقه تا این حد پیشرفت کند.

عادی سازی روابط با رژیم غاصب اسرائیل، نقاب ها را کنار زد

وی با بیان اینکه عادی سازی روابط با رژیم غاصب اسرائیل، چهره ها را آشکار و نقاب ها را کنار زد، گفت: این عامل مثبتی است که باید از آن در تمسک بیشتر به مقاومت و بازدارندگی و جلوگیری از تحمیل معامله قرن بر ملت های ما استفاده کرد.

فتنه سنی - شیعی به پایان رسیده است

روحانی شیعه لبنان با تأکید بر اینکه فتنه سنی- شیعی به پایان رسیده و این فتنه از طریق داعش بسیار گسترش یافت و ملت های ما حقیقت امور را فهمیدند، افزود: ما  امتی میانه رو هستیم و این میانه روی از داخل جهان اسلام و خارج آن مورد هدف قرار دارد.

هدف از اهانت به حضرت رسول اکرم(ص) ضربه زدن به روحیه مسلمانان است

شیخ الخطیب هدف از اهانت به حضرت رسول اکرم (ص) در کاریکاتور های اهانت آمیز را ضربه زدن به روحیه مسلمانان دانست و بیان داشت: اسلام خطر بزرگی برای استعمارگران غرب به شمار می رود و ما با نظر شیخ الازهر در تصویب قانون بین المللی در تحریم اهانت به انبیا و بزرگان دینی موافق هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha