جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیدنصیر حسینی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید به دنبال رفع مشکلات در حوزه‌ها باشیم تا طلاب با فراغت بال بیشتری حضور پیدا کنند در این راه باید برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم و مشکلات به درستی احصاء و پیگیری شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در نشست بررسی مشکلات حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت تحصیل و تهذیب در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات این مجموعه از بهترین کارهاست، وظیفه اصلی همین است که در خدمت حوزه باشیم و مسیر تهذیب، تحصیل و آموزش را تسهیل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید به دنبال رفع مشکلات در حوزه‌ها باشیم تا طلاب با فراغت بال بیشتری حضور پیدا کنند، در این راه باید برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم و مشکلات به درستی احصاء و پیگیری شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با قدردانی از تلاش‌های طلاب و اساتید و همچنین مسئولان حوزه‌های علمیه سراسر استان به دلیل همکاری در مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: در بحث گروه‌های جهادی طلاب استان اقدامات بزرگی انجام دادند و کارهای میدانی خوبی انجام شد که شایسته تقدیر است.

 وی در همین خصوص از مسئولان حوزه‌های علمیه استان خواست که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با ویروس و حضور همه قشرها در صحنه برای ریشه‌کنی بیماری جلساتی برگزار شود و گزارش مدونی از اقدامات جهادی طلاب داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید تصمیمات جدید و برنامه‌های متناسب با فرمایشات رهبری داشته باشیم و کمیته تخصصی تشکیل شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع مسئولان حوزه‌های علمیه استان با اشاره به برخی از مشکلات طلاب به خصوص در زمینه معیشتی و همچنین مشکلات آموزشی پیش آمده در دوره شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: باید در این خصوص عملکرد داشته باشیم و مشکلات را با حضور کارشناسان بررسی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تسهیل در ازدواج آسان طلاب را مهم و ضروری دانست و گفت: باید برنامه عملی جهت تسهیل در ازدواج و اشتغال طلاب داشته باشیم، همچنین مساعدت‌هایی برای طلاب در روزهای سخت کرونایی در نظر گرفته شود تا بیش از این آسیب نبینند.

یکی از دغدغه‌های نماینده ولی‌فقیه در استان چگونگی حمایت از طلاب نخبه بود که در همین زمینه از مسئولان حوزه خواست فکری به حال این موضوع شود و در ادامه گفت: طلاب موفق و نخبه تحت هر شرایطی باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند و تشویق و دلگرم شوند. 

امام جمعه یاسوج در بخشی دیگر از اظهارات خود با بیان این که در کنار طلاب موفق باید طلبه‌هایی که با مشکلات معیشتی و مشکلات خاص مواجه هستند مورد حمایت قرار گیرند، از مسئولان حوزوی خواست تا در راستای پیگیری مشکلات برنامه‌ریزی کرده و به صورت منظم چنین جلساتی با عناوین مختلف و البته با تصمیمات عملی و خروجی اثرگذار برگزار شود.

در این نشست حجت‌الاسلام صفدر پناهی، مدیر حوزه‌ علمیه استان با ارائه گزارشی از مشکلات کنونی حوزه‌ها و طلاب استان، اظهار کرد: دغدغه اصلی امروز ما موضوع آموزش است که نباید وقفه‌ای در امر آموزش ایجاد شود و باید برای این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه نیاز به تقویم اجرایی جهت پی‌گیری مشکلات حوزه و طلاب داریم، افزود: باید ستادی تحت عنوان ستاد مقابله با بحران در بحث کرونا تشکیل دهیم.

حجت الاسلام پناهی مشکل جدی این روزهای حوزه‌های علمیه را مربوط به تحصیل آن‌ها دانست و گفت: بسیاری از طلاب در روستاها زندگی می‌کنند و مشکلات زیرساختی برای آموزش فضای مجازی وجود دارد و همین کار آموزش را تا حدود زیادی سخت کرده است.

مدیر حوزه‌ علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این که باید بانک اطلاعاتی نخبگان حوزوی و طلاب در استان راه‌اندازی شود، افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید بیشتر به آن پرداخته شود و راهکارهای عملی داشته باشیم ازدواج آسان طلاب است.

وی سال جاری را سال سختی برای حوزه‌های علمیه دانست و گفت: موضوع تهذیب و آموزش بسیار مهم است که متأسفانه به دلیل کمبود امکانات و همچنین مشکلات زیرساختی برای آموزش مجازی کار بسیار سخت شده و باید از همه توان و ظرفیت در مصاف با مشکلات استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha