جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
به گفته دولت، حمله به مسجد بورکینافاسو ۶ زخمی به جای گذاشت

حوزه/ به گفته دولت بروکینافاسو، فرد ناشناسی که یک بطری قابل اشتعال را به داخل مسجدی در پایتخت این کشور پرتاب کرده، موجب مجروح شدن حداقل ۶ نفر شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از houstonchronicle، سخنگوی دولت بورکینافاسو روز یکشنبه اعلام کرد یک مهاجم ناشناس، یک بطری قابل اشتعال را به داخل مسجدی در شهر واگادوگو، بزرگترین شهر و پایتخت این کشور پرتاب کرده است که این اقدام باعث مجروح شدن ۶ نفر گردید.

رمیس فولگانس دندجینو به خبرنگاران گفت تحقیقات درباره حمله عصر جمعه ادامه دارد.

وزیر امنیت ، اوسنی کمپائوره ​​از محل حمله عصر جمعه بازدید کرد و روز شنبه با قربانیان دیدار کرد.

زنی ۳۰ ساله که اندکی پس از حمله برای نماز عصر وارد مسجد شده بود به خبرنگاران گفت که مردم گریه می‌کردند و برخی از آنها با سوختگی بر روی زمین افتاده بودند. وی از ترس امنیت خود خواست نامش فاش نشود.

 بورکینافاسو به مدت ۵ سال درگیر حملات مرتبط با القاعده و داعش بود. براساس پروژه مکان یابی درگیری های مسلحانه و داده‌های رویدادی، امسال بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر به دلیل خشونت‌های مرتبط کشته شده‌اند، که این رقم ۷ برابر بیشتر از ۲ سال پیش بوده است.

کارشناسان بورکینافاسو می‌گویند سال‌ها خشونت افراط گرایانه می‌تواند اسلام هراسی و  احساسات ضداسلامی را تقویت کند.  برخی دیگر نگرانند که این حملات به معنی عدم توانایی دولت در تأمین امنیت کشور، دو هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری است.

سیاکا کولیبالی از مرکز نظارت بر سیاست عمومی توسط شهروندان نیز گفت:  این حمله نشان می‌دهد که سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی در واگادوگو کافی نیستند.  این حادثه باعث افزایش ترس و ارعاب بیشتر مردم خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Savane kebaly GN ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    Excellente
  • muheb IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    اللهم انصر الاسلام والمسلمین