جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین رونمای از کتاب روایت انقلاب

حوزه/ مرتضی سقایی نژاد گفت: در هر منطقه شهرداری قم یک مجموعه فرهنگی ورزشی را تا پایان سال به بهره برداری خواهیم رساند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه،‌ مرتضی سقایی نژاد در دیدار با آیت الله اعرافی به مناسبت گرامیداشت روز قم، گفت: هنوز حرکت مدوّنی در زمینه معرفی تاریخ و فرهنگ شهر قم  انجام نشده اما شهرداری قم توانسته قدم هایی در این زمینه بردارد.

وی افزود: شهر قم یک جهانشهر است و باید در تمام ابعاد به آن پرداخته شود؛ در این راستا موفق به تولید ۳۶ کلیپ ویدیویی برای معرفی آن در رسانه های مختلف شده ایم.

شهردار قم گفت: امسال سال کرونا بوده است و برای ضدعفونی کردن و مدیریت پسماندها، خودروهای حمل و نقل عمومی، معابر و خیابان های قم برنامه های متعددی را داشته ایم.

وی اظهار داشت: زباله سوز بزرگی که به تازگی احداث شده است و همچنین قدم های خوبی که در راستای احیاء صنعت بازیافت مواد زائد برداشته ایم این نوید را به ما میدهد که دفع زباله را بتوانیم به صفر برسانیم.

شهردار قم گفت: در بحث کرونا مثلاً غرفه هایی بوده اند که با شهرداری قرارداد داشته اند و ما قراردادهای آنها را به سمت ابطال برده ایم تا فشاری بر مردم وارد نشود.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه ی قم ۱۴۰۰ بیشتر برنامه ها به سمت برنامه های نرم افزاری رفته و خدمات شهرداری را به صورت الکترونیکی می خواهیم انجام دهیم.

مرتضی سقایی نژاد افزود: به دنبال خارج کردن خودروهای فرسوده از محدوده  معابر شهری  هستیم و همین طور در ناوگان اتوبوسرانی تعداد زیادی اتوبوس یورو۴ را وارد کرده ایم.

وی گفت: شهربازی غدیر در دست تکمیل است و تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

شهردار قم در ادامه اظهار داشت: پارک ۱۰۰۰هکتاری قم در حال اتمام است که به نام دفاع مقدس انقلاب اسلامی نامگذاری شد و از پشت دانشگاه قم تا شهرک قدس طول دارد؛ پارک ۵۰ هکتاری که پارک خضرنبی است یکی دیگر از این طرح هاست.

وی بیان داشت: بوستان شهید زین الدین نیز که یکی از ظرفیت های گردشگری قم می تواند باشد و بسیار زیبا طراحی و ساخته شده است به تازگی افتتاح شده است.

سقایی نژاد تصریح کرد: برای ۵ ورودی مختلف شهر قم برنامه ریزی شده است تا مسافرانی که به این شهر وارد می شوند با مناظر زیبا ودلنشینی روبرو شوند.

وی بیان داشت: در هر منطقه یک مجموعه فرهنگی ورزشی را تا پایان سال به بهره برداری خواهیم رساند.

شهردار قم گفت: بازسازی اتوبوس های درون شهری یکی دیگری از طرح های شهرداری قم است که نزدیک به ۶۰۰ دستگاه برای این طرح در نظر گرفته شده اند که ۳۰۰ دستگاه از آنها در حال تعمیر هستند تا نیاز به اتوبوس های شهری در قم را به حداقل برسانیم.

وی افزود: استاندارترین سیستم آتش نشانی شهری را در شهر قم داریم.

مرتضی سقایی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: درسال جاری ۱۹۰۰۰۰تن تاکنون آسفالت ریزی داشته ایم و این مقدار تا پایان امسال به بیش از ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha