جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر و معاونین حوزه علمیه استان تهران با آیت الله اعرافی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق رشد ۲۵ درصدی مراکز تخصصی حوزه استان تهران در سال جاری را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: در حوزه علمیه استان تهران کرسی‌های فقه تخصصی چون؛ فقه السیاسه، فقه التربیه، فقه مالکیت فکری، فقه زیست فناوری و فقه بورس، عملیاتی و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در دیدار معاونان و مدیران حوزه علمیه تهران با آیت الله اعرافی  که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، به اقدامات راهبردی، زیرساختی و تحولی حوزه علمیه تهران اشاره نمود و با بیان این که این سیاست ها و راهبردها ناظر به منویات رهبر فرزانه انقلاب در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بهبود توسعه نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و نیز ایجاد مجامع اقماری شورای استان و تشکیل شوراهای تخصصی استان از رویکردهای مهم حوزه این استان است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: شورای معین حوزه استان به عنوان بازوی فکری و کارشناسی، با حضور دبیران مجامع و شوراها تشکیل می‌شود.

وی ضمن تشریح سطوح مختلف تصمیم گیری در شورای معین، با بیان این که تدوین اسناد راهبردی حوزه استان در مرحله نهایی قرار دارد، ابراز داشت: برای هر کدام از معاونت‌ها، ماموریت اهداف کلان و راهبردهای عملیاتی در سه سطح ترسیم شده است.

 تشریح سطوح اجرای برنامه‌های مصوب از دیگر بخش این گزارش بود که حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق به آن اشاره کرد و با بیان اینکه برنامه سالانه معاونت‌ها به خوبی تقسیم‌بندی شده است، ابراز داشت: تهیه تقویم و ارائه تحلیل راهبردی از برنامه های ویژه حوزه علمیه استان تهران به شمار می‌رود.

وی ضمن تأکید بر توسعه و تقویت زیرساخت‌های حوزوی استان تهران، رشد ۲۵ درصدی مراکز تخصصی حوزه استان در سال جاری را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: در حوزه علمیه استان تهران کرسی‌های فقه تخصصی چون؛ فقه السیاسة، فقه التربیة، فقه مالکیت فکری، فقه زیست فناوری و فقه بورس عملیاتی و اجرا می‌شود.

وی ضمن ارائه گزارشی از طرح منطقه‌بندی مدارس علمیه تهران و تبیین اهداف این طرح خاطرنشان کرد: اعضای شورای حوزه استان تهران جلسات تخصصی متعددی را با طلاب و اساتید مدارس منطقه‌ای برگزار نموده‌اند.

وی طراحی و اجرای آزمایشی ارزیابی کاری مدارس علمیه در سال تحصیلی گذشته را از ابتکارات حوزه علمیه تهران برشمرد و با بیان این که در این طرح ضمن کشف امتیازات، توانمندی مدارس بررسی می شود، یادآور شد: طرح ارزیابی کاری مدارس علمیه به پیشبرد راهبردها و انجام رسالت‌ها سرعت بخشیده است.

وی ضمن تأکید بر راه اندازی «سامانه بیان»، «سامانه بر خط آموزش مجازی حوزه علمیه استان تهران»، با بیان این که بیشترین گروه‌های علمی حوزوی پس از حوزه قم، در حوزه تهران فعالیت می‌کنند، اظهارداشت: طرح حفظ و گسترش ارزش‌های انقلابی و بصیرتی در مدارس دینی از رویکردهای مهمی است که آثار ارزشمندی را در گستره اجتماعی رقم زده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha