پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
IMG_20201109_152918_422.jpg

حوزه/ مدیر داخلی مدرسه علمیه فیضیه مازندران از احداث استخر خاکی با هدف پرورش ماهیان گرمابی در فضای داخلی این مدرسه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام جابر گلی کریمی، مدیر داخلی مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران از احداث استخر خاکی با هدف پرورش ماهیان گرمابی در فضای داخلی این مدرسه خبر داد.

وی با بیان این که این استخر خاکی به متراژ هزار متر مربع به منظور پرورش ماهیان گرمابی احداث شده است، افزود: در این استخر، انواع ماهیان گرمابی به منظور استفاده داخلی مدرسه پرورش داده شده است.

مدیر داخلی مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که هر چهار ماه از این استخر برداشت ماهی داریم، خاطرنشان کرد: در طول یک سال سه مرحله با هدف تأمین نیازمندی های این مدرسه علمیه از این استخر برداشت ماهی داریم.

حجت الاسلام گلی کریمی از مشارکت طلاب در احداث این استخر و همچنین پرورش و برداشت ماهی خبر داد و تصریح کرد: همه امور این بخش با همکاری طلاب مدرسه انجام گرفته است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال جهش تولید، بهره گیری از ظرفیت های موجود به منظور تقویت تولید داخلی را امری ضروری دانست و افزود: این اقدام موجب خودکفایی در مصرف ماهی برای طلاب مدرسه با هزینه بسیار پایین صورت گرفته است.

مدیر داخلی مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به حفظ استقلال حوزه های علمیه، این گونه اقدامات خود جوش را در کاهش هزینه ها و همچنین تأمین نیازمندی های داخلی حوزه  ضروری دانست.

حجت الاسلام گلی کریمی با بیان این که می توان از ظرفیت های موجود به منظور تأمین بسیاری از نیازمندی های مدارس علمیه بهره گرفت، خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در فضای غیر قابل استفاده مدرسه علمیه فیضیه اقدام مهمی در حوزه مولد و بحث جهش تولید و رسیدن به خودکفایی بوده است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شمس IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    4 0
    بسیار عالی و زیبا بود. اجرتان با امام عصر عج