چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
چاوشیان

حوزه/ مدیر موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با اشاره به برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی از سوی این موسسه از برگزاری ۴۰ نشست علمی و انتشار ۴ کتاب در یک سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه محمدحسین چاوشیان در نشست خبری که باهدف تشریح فعالیت‌های موسسه مردم‌نهاد خاتم در یک‌سالگی این موسسه برگزار شد اظهار داشت: موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم موسسه‌ای مردمی است که از سال گذشته کار خود را با فعالیت در گروه‌های علمی و اجرایی و فرهنگی در حوزه خانواده و بانوان آغاز کرده است.

مدیر موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم از مقر اصلی این موسسه در قم خبر داد و افزود: مرکز اصلی موسسه خاتم در قم است ولی فعالیت‌های آن فراشهری و حتی فراملی است.

وی به مطالعات تطبیقی موسسه مردم‌نهاد خاتم در حوزه زنان با دانشگاه برن سوئیس هم اشاره کرد و گفت: ارتقای دانش خانواده در عرصه‌های مختلف اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فرهنگ خانواده محوری در همه ابعاد ازجمله اهداف اصلی این موسسه است.

چاوشیان با اشاره به برگزاری نشست‌های علمی تخصصی متعدد توسط موسسه از برگزاری ۵ نشست علمی در حوزه اعتیاد خبر داد و اظهار داشت: در هفته حجاب هم ۳ نشست علمی برگزار کردیم و مناسبت تخصصی کمتری بوده است که در رابطه با آن نشست علمی نداشته باشیم.

مدیر موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم  با اشاره به انتشار کتاب «خانواده و مسائل نوپدید» در ماه گذشته افزود:  این کتاب به مباحث  راهبردی پرداخته است که از میان ۴۰ نشست علمی برداشت‌شده است و به‌صورت یک کتاب درآمده است.

وی با اشاره به چاپ ۴ کتاب در یک سال از سوی موسسه خاتم اظهار داشت: کتاب زنان و اعتیاد کتاب دومی است که منتشرشده است که در قالب بررسی آسیب‌های اجتماعی زنان در شماره اول به اعتیاد پرداخته است و امیدواریم که ادامه‌دار باشد.

چاوشیان بابیان اینکه کتاب سوم منتشرشده از سوی موسسه خاتم «خانواده مدرنیته» نام دارد افزود: کتاب چهارم تحت عنوان «جمکران همین حوالی» هم  به وضعیت شناسی جمکران و اقدامات موسسه خاتم در آن محدوده می‌پردازد.

مدیر موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با اشاره به فعالیت دفاتر استانی موسسه خاتم در سایر استان نیز اظهار داشت: ۶ دفتر استانی در یکمین سالگرد موسسه خاتم فعال هستند که با استقبال بسیاری از استان‌های دیگر مواجه شده است.

وی افزود: در استان‌های فارس مازندران کهگیلویه و بویراحمد، البرز و کرمان و تهران مراکز استانی موسسه خاتم  فعالیت خود را آغاز کرده است و در سال دوم موسسه قصد داریم که در تمام استان‌های کشور این دفاتر را دایر بکنیم.

چاوشیان با اشاره به بخش مشارکت‌های مردمی تأکید کرد: در این زمینه هم اقدامات خوبی را در زمینهٔ محرومیت‌زدایی داشتیم و با توجه به کرونا و وضعیت معیشتی مردم به‌ویژه در مناطق محروم سفرهایی را به این مناطق داشتیم.

مدیر موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با اشاره به اقدامات این موسسه در سایر استان‌ها افزود: یکی از بالاترین آمارهای خودکشی را استان کهگیلویه و بویراحمد در اختیار دارد سال گذشته ۱۸ خودسوزی در این استان اتفاق افتاد که نیاز به کار جدی در این رابطه احساس می‌شود.

وی با اشاره به تولیدات رسانه‌ای این مجموعه افزود: دو فیلم مستند با عنوان‌های «دختر زاگرس» که به بررسی مسائل اجتماعی می‌پردازد و مستند دیگری که به اعتیاد زنان می‌پردازد با عنوان «زندگی بدون نفس» در همین رابطه  تولیدشده است.

وی گفت: این مجموعه دارای سه گروه تخصصی کارآفرینی، سلامت زنان و مباحث حقوقی زنان است که در هر گروه اعضای هیئت‌علمی فعالیت دارند.

چاوشیان ادامه داد: انجمن روان‌شناسان و مشاوران، نشریات خاتم با مجوز نشر ۵ زبان، خبرگزاری پیام خانواده، گروه جهادی خاتم هم ازجمله بخش‌های این مجموعه به شمار می‌روند.

وی از فعالیت گسترده و متمرکز در منطقه جمکران خبر داد و اظهارکرد: امیدواریم که فعالیت‌های علمی و تخصصی که در این منطقه با حضور طلاب جهادی در حال انجام است به شرایطی برسد که دیگر رنگی از محرومیت را در این منطقه شاهد نباشیم.

313/61پ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha