جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه کشف افراد نخبه در هر منطقه باید تبدیل به فرهنگ شود، عنوان کرد: باید بدنه عمومی جامعه را به نحو مطلوبی در جریان کشف و اهمیت نخبه پروری امتداد دهیم چرا که خداوند در قرآن کریم اهل جهاد و شهدا را نخبگان جامعه معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ظهر امروز در مراسم معارفه و تکریم رئیس  بنیاد ملی نخبگان استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: بنیاد ملی نخبگان بهترین فرصت برای کشف این افراد است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: پیامبران بزرگترین نخبگان عالم امکان بوده‌اند و هر چند نمی‌توان پیامبران را با مردم عادی مقایسه کرد اما باید توجه داشت در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی شاهد تربیت و پرورش نخبگان بزرگ علمی و معرفتی همچون سردار سلیمانی‌ها و سید حسن نصرالله‌ها در منظومه نخبگان هستیم.

وی ادامه داد: پیامبران علاوه بر دارا بودن تمام ویژگی‌های نخبگان، از محسنات دیگری نیز برخوردار بوده و عظمت بالایی داشتند و به همین سبب سبک و شیوه اخلاق و زندگی آنان باید سرلوحه کار مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه کشف افراد نخبه در هر منطقه باید تبدیل به فرهنگ شود، عنوان کرد: باید بدنه عمومی جامعه را به نحو مطلوبی در جریان کشف و اهمیت نخبه پروری امتداد دهیم چرا که خداوند در قرآن کریم اهل جهاد و شهدا را نخبگان جامعه معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم به صراحت افرادی که اهل کرامت بوده، در مسیر علم و دانش قدم گذاشته و از گناه و دنیاپرستی فاصله گرفته‌اند را به عنوان نخبه یاد کرده، تأکید کرد: در شرایط کنونی باید قرآن کریم را به نیت نخبه‌یابی تلاوت کرده و در آن تقیه کنیم چرا که در بسیاری از آیات به نخبگان جامعه پرداخته شده و مسیر نخبه پروری را نیز معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اضافه کرد: با توجه به فعالیت‌های ارزشمند بنیاد ملی نخبگان استان قزوین در دوران مدیریت دکتر افشار شاهد موفقیت‌های بزرگی از این بنیاد بودیم و همچنین با توجه به سوابق آقای رجب‌پور، سرپرست جدید این حوزه، امیدواریم این موفقیت‌ها با قدرت بیشتری تداوم داشته باشد.

مراسم تکریم و معارفه رییس بنیاد ملی نخبگان استان قزوین روز پنجشنبه و با حضور معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور و استاندار قزوین برگزار و ضمن تقدیر از تلاش‌های کریم افشار، علی رجب‌پور به عنوان سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha