پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مباحثه تلفنی

حوزه/ حجت‌الاسلام پور فرج، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، از اجرای طرح مباحثه تلفنی طلاب در ایام کرونایی خبر داد.

حجت‌الاسلام میثم پور فرج، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره فعالیت‌های جهادی مدرسه علمیه امام صادق(ع) اظهار کرد: طلاب مدرسه امام جعفر صادق(ع) در کنار مردم ایستاده‌ و به فعالیت‌های جهادی ادامه خواهند داد.

وی افزود: از سال گذشته و هم‌زمان با وقوع سیل در استان خوزستان فعالیت‌های جهادی طلاب این مدرسه آغاز شد و امسال با شیوع ویروس کرونا، جهت مقابله با این بیماری، این فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد.

حجت‌الاسلام پور فرج، با تشریح فعالیت‌های جهادی مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: طلاب جهادی در ابتدای شیوع ویروس کرونا قریب به ۳۰ شبانه‌روز به گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی پرداخته و سپس با اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه و تهیه بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردار، فعالیت‌های خود را ادامه دادند؛ همچنین عده‌ای از طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، با حضور در بیمارستان‌ها به‌صورت خودجوش به یاری کادر درمان شتافتند.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) با اشاره به فعالیت‌های علمی این مدرسه اظهار داشت: هم‌زمان با شروع سال تحصیلی این فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد و در طول این مدت هیچ‌کدام از دروس تعطیل نشدند.

وی ادامه داد: طلاب ابتدا به‌صورت حضوری و اکنون به‌صورت مجازی سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند. همچنین آن‌ها علاوه بر ارسال گزارش استماع، موظف به ارسال تقریر و خلاصه دروس استماع شده هستند.

حجت‌الاسلام پور فرج با بیان اهمیت فعالیت‌های پژوهشی طلاب گفت: با توجه به مجازی بودن دروس، معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) طرح برقراری مباحثه تلفنی را صورت داده است و طلاب با برقراری تماس‌های تلفنی به مباحثات دروس خود می‌پردازند.

وی افزود: این طرح که مبتکر آن معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) بوده است با استقبال مدیریت حوزه علمیه استان روبه‌رو شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، در پایان با اشاره به نقش مهم طلاب و روحانیون در اجتماع خاطرنشان کرد: طلاب همیشه در خط مقدم عرصه‌های جهادی حاضر بوده‌اند و در کنار اهمیت دادن به مسائل علمی، به‌موقع وارد میدان شده‌اند. امید است که این فعالیت‌ها باعث خشنودی مقام معظم رهبری و امام عصر(عج) شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha