پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علیرضا زاکانی

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صلح امام حسن (ع) نرمش قهرمانانه در جهت حفظ جریان ناب اسلام بود، گفت: در زمان امام حسن مجتبی (ع) خواص خیانت کردند و مردم ایشان را همراهی نکردند اما در مقطع کنونی در کشورمان خواص و مردم در صحنه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علیرضا زاکانی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از صفحات فضای مجازی کنگره شهدای استان قم که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در ایامی قرار داریم که در این ایام صلح امام حسن (ع) رخ‌داده است اما برخلاف آنچه که برخی افراد در رسانه‌ها مطرح می‌کنند اقدام امام حسن (ع) نرمش قهرمانانه ای در جهت حفظ جریان ناب اسلامی بود.

وی ادامه داد: این اقدام ایشان موجب شد که اسلام ناب محمدی از حکومت جور و ستم جدا و در نهایت به عاشورا منجر شد.

زاکانی بیان داشت: در زمان امام حسن مجتبی (ع) خواص خیانت کردند و مردم ایشان را همراهی نکردند اما در مقطع کنونی در کشورمان خواص و مردم در صحنه حضور دارند.

وی ادامه داد: هنر امام خمینی (ره) این بود که این جریان به یک حکومت تبدیل شد و زمانی که این نظام اسلامی شکل گرفت جبهه باطل متزلزل شد.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: فکر و الگوی زیست ما برای آن‌ها خطر داشت و در واقع عدالت، آزادی و معنویت در جمهوری اسلامی تبلور پیدا کرد اما در مقابل این فکر و اندیشه برای آن‌ها قابل‌قبول نبود به همین علت همه ابرقدرت‌های زمان علیه نظام بسیج شدند.

وی شناخت سیره و مسیر شهدا را مهم برشمرد و ابراز داشت: در گام اول باید در فراغ این شهید گریه و زاری کنیم برای این‌که فاصله خودمان را کم کنیم.

زاکانی افزود: نکته دوم این‌که خود شهدا میزانی هستند برای سنجش افراد، در واقع در زمان جنگ باید خودشان را نشان بدهند و گرنه در زمان صلح که همه در میدان هستند.

وی ابراز داشت: نکته سوم این‌که شهید یک الگوی ماندگار است برای همه تا با الگو گرفتن از آن‌ها در مسیر شهدا حرکت کنیم.

زاکانی تأکید کرد: شهدا همواره به ما یاری می رسانند چرا که بر اساس سنت ما شهدا زنده هستند و در کنار ما وجود دارند.

وی به اهمیت حضور منسجم و هماهنگ در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی این خاصیت را دارد که پیام ما را در سراسر جهان مخابره کند و خود این پیام اگر درست انتقال داده شود غوغایی در جهان ایجاد می کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha