شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 927750
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
با همکاری بنیاد ترکی، مسجدی در اوگاندا افتتاح شد

حوزه/ بنیاد ترکیه-اوگاندا (ترگاندا) روز جمعه مسجدی را در مدرسه مبارک در شهر واکیسو در مرکز کشور آفریقایی اوگاندا افتتاح کرد. نماز جمعه در این مسجد با فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی بنیاد ترکیه-اوگاندا (بنیاد ترگاندا) روز جمعه یک مسجد کاملا آماده با تمامی امکانات را در شهر مرکزی واکیسو در اوگاندا افتتاح کردند. این بنیاد همچنین کمک‌های بشردوستانه‌ای از جمله اقلام مورد نیاز را به کودکان مدرسه در این شهر تحویل داد.

قبل از احداث این مسجد ، واقع در مدرسه مبارک در واکیسو، مسلمانان محلی مجبور بودند نمازهای روزانه خود را در سازه‌های موقت ارائه شده توسط مدرسه اقامه کنند.

احمد فاروق، رئیس بنیاد ترگاندا که در این مراسم سخنرانی می‌کرد ، گفت که بنیاد امیدوار است با مسجد به جامعه محلی کمک کند.

فاروق در سخنانش گفت: باید از مساجد برای پرورش صلح، پرورش روحیه عشق و انسجام در جامعه استفاده شود. امیدوارم و دعا می‌کنم که مردم این جامعه از چنین ارزش‌های انسانی که همه ما را متحد می‌کنند، پاسداری به عمل آورند.

نماز افتتاحیه این مسجد تحت اقدامات بهداشتی و با فاصله اجتماعی به منظور جلوگیری بیشتر از شیوع ویروس کرونا در آفریقا اقامه شد.

فاتح باروغلو ، مدیر این بنیاد در اوگاندا نیز گفت که که آسایش دیگران و کاهش درد و رنج آن‌ها بخشی جدایی ناپذیر از اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ترکیه در توسعه اوگاندا شریک هستند، ما از جوامع در زمینه‌های آموزشی، دسترسی به آب سالم و پاک در میان دیگران پشتیبانی می‌کنیم و همه فعالیت‌های خود را مطابق با قوانین حاکم بر کشور انجام می‌دهیم.

وی افزود: من دعا می‌کنم که این مسجد فانوس وحدت، انسجام و همبستگی اجتماعی برای کل جامعه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha