جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / مراسم افتتاحیه اولین دوره مدیریت راهبردی انقلابی

حوزه/محسن رضایی مدیریت را حلقه مفقوده در اقتصاد و فرهنگ کشور ارزیابی کرد و گفت: در دوره تربیت مدیریت راهبردی انقلابی، باید بتوانید این حلقه‌های مفقوده را پیدا کنید و آموزش دهید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محسن رضایی پیش از ظهر جمعه در مراسم افتتاحیه اولین دوره تربیت مدیریت راهبردی انقلابی که در قم برگزار شد، یکی از نیازهای امروز جامعه را ارتقای مدیریت عنوان کرد و گفت: علت آن است که جایگاه ایران روز به روز عظیم‌تر و بزرگ‌تر شده و می‌شود بنابراین نیاز به اداره بهتر هم دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایران ۱۰ سال قبل در یمن، سوریه و عراق تعهدی نداشته اما امروز چنین تعهدی برای ما ایجاد شده است گفت: از سوی دیگر ایران ۱۰ سال دیگر ضمن نقش آفرینی پررنگ‌تر در اقتصاد منطقه‌ای و رسیدگی به مردم به پیشرفت‌های مادی و معنوی بزرگ‌تر دست خواهد یافت.

نقش آمریکا در منطقه کمرنگ می‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر پرهیز از شعارزدگی مدیران گفت: مدیران وعده‌های غیر واقعی ندهند و با فکر، برنامه، خلاقیت، صداقت و اخلاص بیشتری کشورمان را اداره کنند.

وی با اشاره به کم رنگ شدن نقش آمریکایی‌ها در منطقه طی ده سال آینده و پررنگ شدن نقش ایران گفت: رژیم صهیونیستی می‌داند در آینده با کم رنگ شدن نقش آمریکا در منطقه با خلأ امنیتی مواجه می‌شود به همین دلیل به دنبال ایجاد رابطه با کشورهای منطقه همچون امارات و بحرین است.

رضایی ضمن تاکید بر گره خوردن امنیت و اقتصاد ایران با امنیت منطقه گفت: اگر ایران در بیرون مرزها حضور نداشته باشد در داخل کشور با مشکل روبرو خواهد شد.

نظام در آینده نیازمند مدیران قوی است

وی تاکید کرد: به همین دلیل مسئولیت ما روز به روز سنگین‌تر می‌شود و پس برای اداره کشور باید مدیریت قوی‌تر از گذشته به کار گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برگزاری دوره مدیریت راهبردی انقلابی در قم گفت: در این نوع دوره‌ها باید به دو مسئله حفظ تجربه مدیران گذشته با انتقال به نسل‌های بعدی و استفاده از نظریات مدیریتی اساتید دانشگاهی توجه جدی کرد.

وی افزود حفظ تجربه مدیران گذشته باعث می‌شود تا هر کس به دولت و مجلس می‌آید از صفر شروع نکند مجدداً برای و مجدداً برای کشور هزینه‌ای ایجاد نشود.

مدیریت جهادی راهکار حل مشکلات

رضایی ضمن تاکید بر اینکه در تجربه مدیران گذشته باید به مدیریت جهادی بهای بیشتری داد، گفت: هرچند نظرات مدیریتی در منابع علمی و دانشگاهی مفید است. می‌تواند توان مدیریتی را تقویت کند اما به هیچ وجه با مدیریت جهادی قابل مقایسه نیست.

وی با تاکید به اینکه مدیریت درست و یا حتی اشتباه قابل درس گرفتن برای مدیران جدید است، گفت: هیچکدام از این موارد به اندازه تجربه مدیریت‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس کارآمد و مؤثر نیست چراکه این نوع مدیریت معجزه آفرید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیریت رهبر معظم انقلاب را نمونه‌ای کارآمد از مدیریت انقلابی بیان کرد و افزود: هرچند عنایت الهی در این مدیریت نقش دارند اما باید تجارب مدیریتی امام و رهبری و دفاع مقدس در این دوره‌ها تدریس شود.

وی افزود: اگر مدیریت جهادی نبود انقلاب و دفاع مقدس به پیروزی نمی‌رسید.

محسن رضایی مدیریت را حلقه مفقوده در اقتصاد و فرهنگ کشور ارزیابی کرد و گفت: در این دوره‌ها باید بتوانید این حلقه‌های مفقوده را پیدا کنید و آموزش دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 1400 IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    MIRSALIM =BAIDEN