جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز در خصوص اهمیت کتابخوانی، گفت: طلاب عزیز و روحانیت معظم برای کتاب خوانی و ترویج و تشویق مطالعه، باید نسبت به دیگران پیشرو و پیشگام باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام به مناسبت هفته کتابخوانی در پیام تصویری تحت عنوان یک فنجان کتاب، اظهار داشت: از امروز ۲۴ آبان در هفته کتاب قرار می گیریم و موضوع کتاب و کتاب خوانی در طول یک هفته تبلیغ و تشویق می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه، کتاب را معجزه پیامبر(ص) گرامی اسلام خواند و اضافه کرد: تبلیغ و تشویق کتاب به ویژه در دین مبین اسلام حرکت بسیار ارزشمندی است.

تولیت موقت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) در خصوص اهمیت کتابخوانی و ترویج آن تصریح کرد: طلاب عزیز و روحانیت معظم برای کتابخوانی و ترویج و تشویق مطالعه، باید نسبت به دیگران پیشرو و پیشگام باشند، همانطور که مقام معظم رهبری نیز در این زمینه جزو افراد کم نظیر در مطالعه هستند.

وی، قرائت قرآن کریم را بهترین مطالعه دانست و عنوان کرد: در این خصوص شنیده ام، قرآن هایی که به مقام معظم رهبری هدیه می دهند تا از سوی ایشان مطالعه نشود به کسی هدیه نمی دهند، همچنین توصیه برخی اساتید این است که قرآن کریم را که قرائت می کنید آن را مطالعه هم کنیم به این معنا که سطر به سطر و کلمه به کلمه در صدد یادگیری مفاهیم قرآن کریم باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس ضمن معرفی مطالعه کتاب هایی از ۲ شخصیت مهم برای طلاب، خاطرنشان کرد: ۲ شخصیت را به طلاب یادآور می شوم که باید سعی کنند با کتب این عزیزان آشنا شوند، که هم بر دانش آنان افزوده می شود و هم بر صحت جهت گیری ما در انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد.

وی، تفسیر المیزان علامه طباطبائی را نخستین کتاب برای مطالعه طلاب معرفی کرد و بیان داشت: البته توقع ما از طلاب مطالعه متن عربی این کتاب است اگرچه ترجمه فارسی نیز ارزشمند است، اما طلبه به تناسب اینکه با زبان اصلی آشنا است از متن عربی بهره های بیشتری می برد، همانطور مجموعه کتاب های ایشان نیز بسیار ارزشمند است، همچنین «زندگی من» از علامه طباطبائی برای هر طلبه ای خواندنی و قابل استفاده است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در پایان بیان کرد: آثار شهید مطهری نیز دومین معرفی برای طلاب جوان است، شایسته است طلاب نسبت به آثار آن توجه ویژه داشته باشند، مجموعه آثار ایشان بسیار آموزنده و جهت دهنده است، از این رو باید از آثار این دو بزرگوار حسن استفاده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha