جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصطفی اسفندیاری

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه گفت: انجام امور پژوهشی موجب ایجاد انگیزه بیشتر طلاب در تحصیل علوم دینی در حوزه های علمیه می شود و این امر عملا ثابت شده است.

حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: انجام کارهای پژوهشی یکی از خصیصه های مهم مراکز آموزشی در جهان است و این مهم در حوزه های علمیه باید با نگاه دلسوزانه تری نگریسته شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه با اشاره به برگزاری کارگاه «مشاوره بالینی تبلیغ» برای اساتید و طلاب کردستانی، گفت: برگزاری چنین کارگاه ها و کلاس هایی نه تنها برای طلاب و روحانیون مثمرثمر است، بلکه فراگیری آموزش های لازم در این کلاس ها و کارگاه ها در آینده می تواند برای مواقع ضروری در بحث امداد و... نتیجه بخش باشد.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پژوهش کلید رمزگشایی بسیاری از مطالب برای طلاب است، افزود: انجام کارهای پژوهشی برای طلاب، دانشجویان و هر کسی که به دنبال علم است می تواند به عنوان یک موتور محرکه ایفای نقش کند و پژوهنده را به سمت جلو سوق دهد.

حجت الاسلام اسفندیاری ادامه داد: از سوی دیگر انجام امور پژوهشی موجب ایجاد انگیزه بیشتر طلاب در تحصیل علوم دینی در حوزه های علمیه می شود و این امر عملا ثابت شده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه گفت: از این رو همواره از اساتید محترم حوزه های علمیه می خواهیم که اجازه ندهند که مسئله و موضوع پژوهش به حاشیه برود، زیرا در حاشیه بودن پژوهش کیفیت آموزش را به صورت چشمگیری در حوزه ها و مدارس علمیه کاهش می دهد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: انجام کارهای پژوهشی خواسته یا ناخواسته دریچه های جدیدی از علوم را در برابر دیدگان طالبان علم باز خواهد کرد، بنابراین اگر نگاهی در زندگی علمای بزرگ دین داشته باشیم، بخش اعظمی از زندگی این بزرگان صرف کارهای پژوهشی شده است.

حجت الاسلام اسفندیاری در پایان سخنان خود گفت: از طلاب درخواست می کنیم که در دوران تحصیل در حوزه؛ امور درسی و پژوهشی را به کتب های درسی و ارائه شده توسط اساتید محدود نکنند، بلکه کتب بزرگان دین به مانند آثار شهید مطهری را نیز به خوبی مطالعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha