پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نباید به نماز و ستاد اقامه نماز کلیشه‌ای نگاه کنیم و کار را در برگزاری جلسه و گرفتن چند عکس خلاصه کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در ستاد اقامه نماز استان کردستان با تاکید بر محدودکردن اجتماعات، اظهار کرد: باید در این شرایط تحمل خود را بالا ببریم تا وضعیت بهتر شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر فاصله‌گذاری‌های اجتماعی بنا به هر دلیلی رعایت نشود، خدایی ناکرده شاهد بروز بحران در شیوع کرونا و در نتیجه افزایش تلفات و بحران‌های روحی و روانی بیشتر خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: جلسات باید به صورت ویدئوکنفرانس و در بازه زمانی کوتاه برگزار شود و پروتکل‌های بهداشتی در همه موارد در اولویت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه سخنانش به موضوع فرهنگ و نماز اشاره و اضافه کرد: مقوله فرهنگ و مسئله نماز یک مسئله اداری نیست، از این رو اگر به چشم یک وظیفه اداری به آن نگاه کنیم در عرصه عمل کارهای خوبی انجام می‌شود اما اثرگذاری لازم نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: نباید به نماز و ستاد اقامه نماز کلیشه‌ای نگاه کنیم و خود را به برگزاری جلسه و گرفتن چند عکس خلاصه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: صبر در برابر مشکلات و مصائب و ادای نماز بهترین راه برای عبور از مشکلات است.

وی سفر به مکان‌های زیارتی و مذهبی را متحمل هزینه زیاد و برنامه‌ریزی و هماهنگی دانست و گفت: نماز بهترین و مستقیم‌ترین راه برای ارتباط با خداوند است که بدون نیاز به هیچ هزینه‌ای و در هر لحظه‌ای ممکن است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: نماز و عبادت، احسان به قلب در نگاه ما یک آب باریکه است که اکنون به واسطه شیوع کرونا از برپایی نماز به صورت جماعت محروم هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha