چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان دفاع از اصل انقلاب و اسلام را وظیفه همه طلاب عنوان کرد و گفت: باید در استان کردستان انجمن فارغ التحصیلان ایجاد شود تا از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده بهینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز با مدیران، اساتید و کارکنان مدرسه علمیه حضرت خدیجه(ص) سنندج دیدار و گفت و گو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان این دیدار اظهار داشت: یکی از مهمترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی فعال شدن حوزه های علمیه خواهران است و امیدواریم روز به روز شاهد شکوفاتر شدن این مدارس در سطح کشور به ویژه در استان کردستان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: در دوران رژیم پهلوی چیزی بنام طلبه خواهر نداشتیم ولی اکنون به برکت انقلاب اسلامی بیش از هزار طلبه خواهر در سطح استان کردستان فارغ التحصیل شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: انسان باید یا عالم یا متعلم و یا دوستدار عالم و متعلم باشد، خیلی از افراد هستند نه عالم و نه متعلم هستند، ولی در این زمینه کمک و فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: کسانی که هم به علم و هم به عالم عشق می ورزند در مسیر درست و ارزشمندی حرکت می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه نباید علوم دینی و مسئله علم را با چیز دیگری مقایسه کنیم، چرا که این علم آسمانی است، گفت: یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه اساتید حوزوی قرار بگیرد، به روز نمودن علوم است و باید این موضوع را جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: تربیت یافتگان حوزه‌های علمیه باید عالم، دیندار و مدافع نظام و انقلاب باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی دفاع از اصل انقلاب و اسلام را وظیفه همه طلاب عنوان کرد و افزود: باید در استان کردستان انجمن فارغ التحصیلان ایجاد شود تا از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده بهینه شود.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی و اقتصادی در جامعه، تاکید کرد: همه مردم امروز با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و جامعه طلاب و روحانیون نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha