جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام برته

حوزه / رئیس رسانه وفضای مجازی حوزه های علمیه کشور در برنامه تلویزیونی «تا آسمان» با تاکید بر این که امروز خانواده ها در نوک پیکان آسیب های فضای مجازی قرار گرفته اند، گفت: اگر فضای مجازی را به یک اتوبان تشبیه کنیم، رانندگان این مسیر باید به خوبی قواعد تردد آن را یاد بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «ـحوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته با حضور در برنامه معارفی «تا آسمان» شبکه استانی مرکز قزوین به موضوع «رسانه، فضای مجازی و خانواده» اشاره کرد و گفت: امروز خانواده ها در نوک پیکان آسیب های فضای مجازی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: امروز خیلی از افراد، فضای مجازی را یک فضای غیر جدی می دانند، در صورتی که به نوعی فضای حقیقی است و باید بدانیم که چطور از آن استفاده کنیم و چه زمانی وارد شبکه های اجتماعی شویم.

رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: فرزندان ما امروز نحوه حضور در فضای مجازی را نیاموخته‌اند، لذا رسالت خانواده ها در این عرصه حساس و خطیر است.

وی ادامه داد: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با تهدیدها و آسیب های فضای مجازی از سوی والدین یک ضرورت جدی است و خانواده ها برای کاهش تهدیدها و آسیب های فضای مجازی می توانند نظارت دقیق تری داشته باشند و با فرزندان همراه شوند تا بتوانند آنان را به سمت فرصت ها هدایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین برته اظهار کرد: در دنیای واقعی، اینکه فرزندان ما کجا هستند، با چه کسانی هستند و چه کاری انجام می دهند؟، بسیار مورد توجه والدین قرار می گیرد، اما در دنیای فضای مجازی، جایی که حتی کودکانی نوپا نیز ممکن است زمان زیادی را در آن سپری کنند، نقش نظارتی والدین کمتر به چشم می آید.

رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی، این روزها نه تنها بر روال عادی خانواده ها سایه افکنده بلکه دنیای کودک و نوجوان را تحت تاثیر خود قرار داده است،  به طوری که بیشتر کودکان و نوجوانان در فضای مجازی حضور دارند..

حجت الاسلام والمسلمین برته با بیان این که در حال حاضر فضای مجازی به نوعی، بخشی از زندگی افراد شده و ترک آن ممکن نیست، این عرصه باید به خوبی مدیریت شود، اظهار کرد: اگر فضای مجازی را به یک اتوبان تشبیه کنیم، رانندگان این مسیر باید به خوبی قواعد تردد آن را یاد بگیرند.

تقدیر از تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین

رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور همچنین در حاشیه حضور در برنامه زنده تلویزیونی «تا آسمان»، از حجت الاسلام مهدی احمدی، تهیه کننده برنامه  های معارفی سیمای قزوین تقدیر کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha