جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نیرو های آمریکا در عراق

حوزه/ محمد کریم گفت: مصوبه مجلس نمایندگان عراق مبنی بر اخراج نیرو های آمریکایی و بیگانه از کشور، تنها متعلق به یک فرقه و طایفه نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد کریم نماینده ائتلاف فتح عراق گفت: مصوبه مجلس نمایندگان عراق مبنی بر اخراج نیرو های آمریکایی و بیگانه از کشور، تنها متعلق به یک فرقه و طایفه نیست.

وی افزود: مصوبه پارلمان عراق در اخراج نیرو های آمریکایی و بیگانه از کشور متعلق به تمامی اقشار و طایفه های ملت عراق است و در یک طایفه به خصوصی منحصر نمی شود. پارلمان این مصوبه را برای حفظ حاکمیت و امنیت کشور به تصویب رساند.

نماینده ائتلاف فتح با اشاره به اینکه دولت ملزم است هر چه زودتر و سریع تر این مصوبه را اجرایی کند تا به عملیات ناقضانه علیه حاکمیت عراق از سوی آمریکا و کشور های دیگر پایان دهد، بیان داشت: آمریکا آسمان و زمین را در اختیار خود گرفته و دولت کنونی هیچ واکنش قاطع و شجاعانه نخواهد داشت و این مسئله تأسف انگیز است.

مختار الموسوی: وزیر امور خارجه عراق به سؤالات پارلمان در خصوص اخراج نیرو های آمریکایی پاسخ نداد

مختار الموسوی نماینده ائتلاف فتح عراق تأکید کرد: فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق دو هفته است که سؤالات مجلس نمایندگان در خصوص  خروج نیرو های آمریکایی از کشور پاسخ نداده است.

وی با بیان اینکه مصوبه مجلس نمایندگان در خصوص اخراج نیرو های آمریکایی آشکار است و امکان ندارد که آن را به تأخیر بیاندازند، اشاره کرد: دولت مصطفی الکاظمی یا هر دولت دیگر که بیاید، ملزم است که این مصوبه را اجرایی کند و به حضور آمریکایی ها که حاکمیت عراق را نقض می کنند، پایان دهد.

همچنین باسم خشان نماینده مستقل پارلمان عراق گفت: دولت مصطفی الکاظمی در اخراج نیرو های آمریکایی و حفظ حاکمیت کشور جدّیت ندارد.

همچنین محمد البلداوی نماینده فراکسیون صادقون پیشتر گفته بود که نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکا و ترکیه ادامه دارد و این به خاطر ضعف دولت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha