جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه همه افتخارات بشری در نتیجه همکاری زنان و مردان به دست آمده است گفت: همایش کتاب سال بانوان فرصت‌گاهی برای ظهور و بروز تلاش بانوان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مدنی در مراسم «اختتامیه دومین همایش کتاب سال بانوان» اظهار داشت: قافله تمدن بشری از عدم تا وجود و سفر این قافله از غارنشینی تا سفر به فضا و ماه نشینی مدیون ابزار و عواملی است که بی‌تردید یکی از مهم‌ترین ابزارها در این مسیر تمدنی کتاب و قلم است و تمدن بشری وامدار نویسندگان و اصحاب قلم است.

مدیر جامعه الزهرا(س) بابیان اینکه از آغاز تمدن بشری حضرت آدم به همراه حضرت حوا بوده است افزود: در طول تاریخ پرفرازونشیب بشر مردان همیشه از همراهی و هم‌افزایی بانوان در این مسیر بهره بردند و همه افتخارات بشری مدیون همین همکاری است.

وی افزود: همایش کتاب سال بانوان افتخار دارد که دومین سال خودش را پشت سر می‌گذارد و نمایشگاهی است که برای این دو رکن، از یک‌سو کتاب و از سوی دیگر بانوان و این همایش فرصت گاهی برای ظهور و بروز تلاش‌های بانوان است.

مدنی تصریح کرد: جامعه الزهرا(س) افتخار دارد بر اساس منویات رهبری و با همه تنگناهای مالی و بودجه‌ای این همایش را بدون وقفه برگزار کرده و حتی دایره شمول آن را هم بگستراند و قصد دارد دایره آن را از ملی به فراملی گسترش دهد .

مدیر جامعه الزهرا(س) بابیان اینکه جامعه الزهرا(س) در این مسیر از همراهی نهادهای همسو بهره‌مند شده و همه را به مشارکت در این مسیر فراخوانده است افزود: جامعه الزهرا(س) در ارزیابی آثار بیش از ۱۰۰ اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در ۱۰ گروه علمی بهره برده است و هیچ معیاری به‌جز سودمندی اثر و دانش اثر را لحاظ نکرده است.

وی بابیان اینکه جامعه الزهرا(س) همایش کتاب سال را به‌عنوان نهادی مانا و مؤثر به جامعه دانشی کشور تقدیم کرده است افزود: در همین راستا از مساعدت مرجع عظیم الشان آیت الله سیستانی تشکر می‌کنیم.

مدنی افزود: جامعه الزهرا افتخار دارد که گامی بلند در راستای همکاری حوزه و دانشگاه برداشته است که این اقدام می‌تواند به طرح‌های مشترک منتهی شود امروز در برگزیدگان چهره‌های حوزوی و دانشگاهی و خواهرانی که در هر دو ساحت خوش درخشیده‌اند حضور دارند.

مدیر جامعه الزهرا(س) همه پژوهشگران را به کتاب سال بانوان فراخواند و افزود: دبیرخانه این همایش در طول سال فعال است و بنا دارد با عنوان مؤلفان بانو خلأهایی موجود را شناسایی و مؤلفان بانو را در این مسیر مساعدت کند.

۳۱۳/۶۱پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha