پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ کریم علیوی بر مخالفت این ائتلاف با تصمیم کاهش شمار نیرو های آمریکایی در عراق تأکید کرد و خواستار اخراج تمامی نیرو های بیگانه از کشور شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کریم علیوی نماینده ائتلاف فتح بر مخالفت این ائتلاف با تصمیم کاهش شمار نیرو های آمریکایی در عراق تأکید کرد و خواستار اخراج تمامی نیرو های بیگانه از کشور شد.

وی اشاره کرد: ائتلاف فتح و تمامی قدرت های ملّی دیگر خواهان اخراج تمامی نیرو های بیگانه از عراق هستند و تصمیم کاهش این نیرو ها قابل قبول نیست؛ چرا که مصوبه پارلمان واضح و آشکار بوده و بر اخراج نیرو های بیگانه از تمامی سرزمین های کشور از جمله اقلیم کردستان مبتنی است.

کریم علیوی با بیان اینکه مطالبات برای اخرج تمامی نیروهای آمریکایی و بیگانه از کشور مستمر خواهد بود و بیشتر خواهد شد، افزود: کاهش شمار نیرو ها در عراق، هرگز باعث نخواهد شد از مطالبه اجرای مصوبه مجلس که از سوی سیاستمداران و ملت حمایت می شود، عقب نشینی کنیم و دست برداریم.

هریم آغا عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نیز اشاره کرد: ایالات متحده آمریکا هرگز به طور کامل از عراق خارج نخواهد شد و تنها شمار نیرو های خود را کاهش می دهد.

وی افزود: یک کمیته فنی در وزارت امور خارجه بر روی این پرونده کار می کند. دولت آمریکا با رسیدن جو بایدن به قدرت، راهبرد جدیدی در پیش خواهد گرفت.

همچنین فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق دیروز چهارشنبه از تصمیم آمریکا برای خروج ۵۰۰ نفر از نیرو های خود از عراق خبر داد و گفت: این تصمیم با تماس تلفنی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا انجام گرفت که شمار سرباز های باقی مانده به ۲۵۰۰ نفر می رسد.

وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه  گروهک تروریستی داعش در عراق شکست خورده امّا باقی مانده های آن در تعدادی از مناطق وجود دارد، گفت: همکاری با نیرو های آمریکایی و ائتلاف ضد داعش ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha