جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محامی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی از اوایل انقلاب اسلامی تحول‌آفرین بوده و اکنون باید در استان سیستان و بلوچستان خصوصاً در مدارس علمیه چنین نقشی را ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد  معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،‌ اقدامات صورت گرفته دفتر تبلیغات اسلامی در استان سیستان و بلوچستان را خوب، لازم و در عین حال ناکافی عنوان کرد و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ اظهار داشت: با توجه به حساسیت‌های موجود در منطقه، نیازمند شکل‌گیری دفتر تبلیغات اسلامی با همه ابعاد و برخوردار از افراد متخصص و آگاه در مرکز استان هستیم تا بتواند نقش مؤثر در میان شیعه و اهل سنت بالأخص مسائل مشترک ایفا کند.

وی خواستار فعالیت جدی دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه شد و گفت: فعالیت در میان اهل سنت استان، از دیگر عرصه‌های مهم است، البته باید توجه داشت که تأکید رهبر معظم انقلاب و سیاست نظام جمهوری اسلامی تغییر مذهب نیست، بلکه باید با برقراری ارتباط مؤثر و تبادل فرهنگی به دنبال تعامل و همکاری مشترک در جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه، آسیب ‌شناسی، ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه و همکاری علمی و فرهنگی در زمینه‌های مختلف باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان تصریح کرد: در جلسه‌ای با مسئولان حوزه های علمیه شیعه و علمای شاخص و مسئولان حوزه های علمیه اهل سنت متذکر شده‌ ام که فضای حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت به‌روز و پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و نیاز است تا شیعه و سنی در کنار هم در صدد به روزرسانی و تحول آفرینی در حوزه‌های علمیه باشند تا توانند نقش اصلی شان را در جامعه اسلامی به خوبی ایفا کنند.

وی خواستار تقویت ارتباط اساتید دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز کشور با اهل سنت منطقه شد و افزود: برکات این ارتباط شناخت بیشتر طرفین از همدیگر، اعتمادسازی در مسائل مذهبی، تبادل فرهنگی و کاستن از آسیب‌های جامعه و ممانعت از سوءتفاهم‌ها و قضاوت‌های نادرست است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی و تقسیم کار برای رفع نیازهای جامعه به‌طور مشترک، اظهار داشت: برکات این اتحاد هم شامل نظام اسلامی و هم مردم خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت بررسی و تهیه فهرست از معضلات و مشکلات استان، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی از اوایل انقلاب اسلامی تحول‌آفرین بوده و اکنون باید در استان سیستان و بلوچستان خصوصاً در مدارس علمیه چنین نقشی ایفا کند.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد به بیان گزارشی از عملکرد معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سیستان و بلوچستان پرداخت و تصریح کرد: در قالب ۱۸ سرفصل رسیدگی به امور شیعیان و اهل سنت را در دستور کار داریم.

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین روستا آزاد خاطرنشان کرد: در استان سیستان ‌و بلوچستان به دنبال همکاری در زمینه‌های مشترک میان شیعه و اهل سنت هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha