جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسماعیل هنیه و محمود عباس

حوزه/ احمد یوسف گفت: بازگشت هماهنگی امنیتی میان رژیم اسرائیل و تشکیلات خودگردان، بیانگر عدّم جدّیت تشکیلات در تحقق آشتی ملّی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد یوسف یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس و مشاور سیاسی سابق اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: بازگشت هماهنگی امنیتی میان رژیم اسرائیل و تشکیلات خودگردان، بیانگر عدّم جدّیت تشکیلات در تحقق آشتی ملّی است.

وی خبر بازگشت روابط فلسطین با اشغالگران را صاعقه ای بر تمامی فلسطین دانست و گفت: زمانی که گفتگوها در قاهره برای تحقق آشتی و پایان دادن به اختلافات و چند دستگی ادامه داد، خبر از بازگشت هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و اشغالگران می رسد.

عضو ارشد حماس با اشاره به اینکه اعلام بازگشت هماهنگی امنیتی با اسرائیلی، بدون هیچ دلیل قانونی یا نیاز ضروری یا تمایل ملت فلسطین انجام گرفت و این هماهنگی همیشه مورد پذیرش نبوده است، افزود: واضح است که هماهنگی امنیتی در هیچ وقت و در هیچ مرحله ای متوقف نشده بود و این اقدام برای زمینه سازی برای بازگشت روابط با آمریکا به ویژه در سایه دولت جدید بایدن انجام گرفت.

هماهنگی امنیتی برای همیشه به ضرر منافع ملّی و امنیتی ملت فلسطین است

یوسف هماهنگی امنیتی را برای همیشه به ضرر منافع ملّی و امنیتی ملت فلسطین توصیف کرد و در خصوص تأثیر این تصمیم بر روند آشتی فلسطینی گفت: این تصمیم نشان داد که نیت تشکیلات خودگردان صادقانه نبوده و به خاطر ترس از پیروزی دوباره ترامپ این کار را کرد و خواست تا مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا، برای خود وقت بخرد. این اقدامات تنها یک بازی سیاسی بود که هیچ ارتباطی با آشتی ندارد.

شایان ذکر است که حسین الشیخ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح روز سه شنبه از بازگشت روابط با اسرائیل به شیوه سابق و بازگشت هماهنگی امنیتی و مدنی با اسرائیل خبر داد.

در پی این اقدام، جنبش حماس تصمیم تشکیلات خودگردان در رام الله برای بازگشت روابط و از سرگیری توافقنامه ها با اسرائیل را به شدت محکوم کرد و گفت: تشکیلات با این کار تمامی ارزش های ملّی را زیر پا گذاشته و دستاوردهای نشست تاریخی دبیران کل گروه های فلسطینی را به باد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha