پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی امام جمعه ساری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران، تقویت فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه اسلامی را عامل مهمی در تضعیف دشمنان اسلام و انقلاب دانست و گفت: فرهنگ مهدویت کانون اصلی قدرت است که باید به آن توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار حجت الاسلام نصرالله پور، عضو انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم و جانشین مجمع بین المللی راهبردی مهدویت کشور با بیان اینکه نظام اسلامی، نظامی بر پایه ولایت فقیه است، گفت: ولایت فقیه مبتنی بر مهدویت است.

وی افزود: اگر از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همچنین از نظر امدادهای معنوی، فرهنگ مهدویت، اعتقاد، التجا و توسل به امام زمان(عج) پررنگ تر شود آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه کمتر می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تقویت فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه اسلامی را عامل مهمی در تضعیف دشمنان اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ مهدویت کانون اصلی قدرت است که باید به آن توجه ویژه شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت فرهنگ مهدویت در جامعه به ویژه در حوزه های علمیه و دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: باید مراکز علمی بیشتر به این مسئله مهم دینی توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که جامعه اسلامی بیش از پیش نیازمند بهره مندی از فرهنگ انتظار و مهدویت است، تصریح کرد: ترویج و گسترش این فرهنگ اصیل، راهکاری مهم برای مقابله با دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که منابع و کتب مرتبط با مهدویت باید در مراکز علمی و کتابخانه ها بیشتر تقویت شود، ادامه داد: یکی از راه های نشر و گسترش فرهنگ مهدویت، تقویت و گسترش کتب و منابع مرتبط با این فرهنگ اصیل است.

امام جمعه ساری با بیان این که فرهنگ مهدویت باید در سطوح مختلف جامعه نشر داده شود، افزود: نباید بیان این گونه مسائل مهم را تنها به برخی محافل مذهبی محدود کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه با تأکید براین که ما باید برای جذب حداکثری جامعه به سمت مسائل دینی و معنوی برنامه ریزی کنیم، تصریح کرد: باید برای جذب قشر مستضعف از نظر فکری و دینی یک برنامه ریزی مدونی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که موضوعاتی که در خصوص مهدویت انتخاب می شود باید متناسب با نیاز روز جامعه باشد، ادامه داد: نیازسنجی در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بدانیم نیاز مخاطب چیست و طبق همان نیاز، مطالب را ارائه کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha