پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر کل زندان های استان قزوین

حوزه/ مدیر کل امورزندان‌های استان قزوین از تلاش ها و فعالیت های تبلیغی، فرهنگی و رسانه ای حوزه علمیه قزوین در کنار مددجویان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حمیدرضا جهانگیری زرگانی، عصر امروز در جلسه امضای تفاهم نامه اداره کل زندان های استان قزوین با حوزه علمیه استان، گفت: آموزش قرآن و اجرای فریضه نماز و همچنین یادگیری مسائل و احکام شرعی در زندان‌ها از برنامه های دستگاه قضا برای مددجویان است.

مدیر کل امور زندان‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: کلام خداوند و اهل بیت(ع) نور است و مبلغین و روحانیون حامل این پیام هستند و ما تأثیر بسیار زیاد این حضور را بین زندانیان حس کرده ایم.

جهانگیری تصریح کرد: حضور روحانیون در کنار زندانیان، بسیار مؤثر است و باعث می شود ارتباط خوبی میان آنها برقرار ‌شود و  براساس آن، افرادی که سال‌ها از مسیر درست دور بوده اند این فرصت را پیدا می کنند که مسیر درست را انتخاب و زندگی خوبی را آغاز کنند.

وی ادامه داد: محور برنامه های اجرایی در زندانها براساس قرآن تنظیم شده است، اما نباید از نقش مدرس و مربی خوب هم غافل باشیم و در این رابطه حوزه علمیه با اعزام مبلغین و مدرسین قرآنی مجرّب و آشنا به مسائل تربیتی می تواند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی زندان ها داشته باشد.

مدیر کل امور زندان‌های استان قزوین عنوان کرد: انتظار ما از مسئولان حوزه علمیه قزوین این است که بیش از گذشته به امر تبلیغ در زندان ها به منظور اصلاح زندانیان توجه داشته و مبلغان را به زندان ها اعزام کنند.

وی با بیان اینکه یک زندانی در کنار گذراندن دوران محکومیت نیازمند خدمات مشاوره‌ای است، تصریح کرد: طلاب و روحانیون متخصص که دوره‌های لازم در این حوزه را گذرانده‌اند ظرفیت بسیار مناسبی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای دارند.

جهانگیری با بیان اینکه تحول درونی یک زندانی می‌تواند او را پس از گذراندن دوران محکومیتش به فردی متفاوت و در خدمت جامعه تبدیل کند، عنوان کرد: تجربه ثابت کرده حضور روحانیت در هر جایگاهی می‌تواند موجب رشد و تعالی اخلاقی و معنوی جامعه شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha