جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی آریاخاکی

حوزه/ حجت‌الاسلام آریا خاکی از تصویب طرح «تأسیس مرکز پژوهش اسلامی تقاضامحور» در خوزستان خبرداد و گفت: این طرح در معاونت پژوهش حوزه علمیه استان خوزستان تدوین و پس از ارائه آن در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان خوزستان برای تخصیص اعتبار به تصویب رسید.

حجت‌الاسلام مهدی آریاخاکی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از تصویب طرح تأسیس مرکز پژوهش‌های اسلامی تقاضامحور خبر داد و اظهارداشت: این طرح در معاونت پژوهش حوزه علمیه استان خوزستان تدوین و پس از ارائه آن در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان خوزستان که با حضور شخص استاندار و همچنین جانشین حوزه علمیه استان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برگزار شد، برای تخصیص اعتبار به تصویب رسید.

وی با اشاره به اهداف تأسیس این مرکز، گفت: «آمایش اولویت‌های پژوهش اسلامی در استان»، «جهت‌دهی به پایان‌نامه‌های حوزوی به سمت رفع نیازهای نظام مقدس اسلامی»، «حمایت و ارتقاء سطح پژوهشگران برای دست‌یابی به تولیدات جدید علمی همسو با نیازهای استان»، و «استفاده حداکثری از امکانات و توان پژوهشگران حوزه و دانشگاه در حل مشکلات کشور» را می توان از جمله اهداف تأسیس مرکز پژوهش‌های اسلامی تقاضا محور نام برد.

حجت‌الاسلام آریا خاکی، افزود: این مرکز در کارگروه‌های علمی مختلفی از قبیل «فرهنگی»، «اجتماعی»، «تربیتی»، «اقتصادی»، «سیاسی»، «امنیتی» و «حقوقی» فعالیت خواهد کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در پایان اظهارداشت: به دنبال تأسیس چند پژوهش سرا در نقاط مختلف استان خوزستان هستیم که تاکنون چند مدرسه علمیه برای این کار داوطلب شده و هم‌اکنون در حال انجام کارهای تکمیلی جهت تأسیس این پژوهش سرا در مدارس متقاضی هستیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha