پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلیعه حضور

حوزه/ حجت الاسلام صفی زاده طلبگی را امتداد رسالت پیامبران و ائمه الهی دانست و گفت: هدف طلبه باید در مسیر احیای سنت های فراموش شده انبیای الهی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کردستان، حجت الاسلام صفی زاده در همایش برخط طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود خواهر استان کردستان با اشاره به ارزش خدمت خالصانه طلاب به انسانیت، اظهار داشت: کسی که طلبه می شود اراده و تصمیمش بر این است که یک خدمتی خاص و ویژه به انسانها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه نهادی است که پایه گذار آن انبیاء و امامان معصوم بوده اند، گفت: اگر کسی این توفیق ورود به حوزه نصیبش شود وارد اردوگاهی می شود که بهترین جایگاه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان، طلبگی را امتداد رسالت پیامبران و ائمه الهی دانست و تاکید کرد: هدف طلبه باید در مسیر احیای سنت های فراموش شده انبیای الهی باشد، همانطور که اباعبدالله الحسین(ع) فرمودند: «من قیام نمی کنم مگر برای احیای سنت جدم و عمل بر آنچه که انبیای الهی آوردند».

وی در آخر با اشاره به مؤلفه های طلبگی، از جمله اخلاق و تزکیه، گفت: مهم ترین شاخصه علمی حوزه های علمیه با سایر مراکز آموزش عالی، تزکیه طلاب است، قرآن در این خصوص می فرماید: کسی رستگار است که خودش را تزکیه کرده باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha