پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری  شهردار قم -رونمایی از پوستر اولین جشنواره رسانه ای

حوزه/ شهردار قم با بیان این که گسترش فضای سبز یکی از اهداف اصلی شهرداری قم است، گفت: سرانه فضای سبز در قم به ۲۰ متر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  مرتضی سقائیان نژاد عصر امروز طی سخنرانی در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۵ طرح شهرداری قم که در محل باغ پرندگان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیجیان در همه عرصه ها نقش آفرین بوده اند و در واقع این روحیه بسیجی است که موجب شده کشور به پیشرفت های گوناگون برسد.

وی افتتاح باغ پرندگان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت:  باغ ۱۱ هکتاری پرندگان یکی از ۹ پارک واقع‌شده در مجموعه هزار هکتاری است که به محلی برای افزایش ماندگاری زائران و تحقیق و پژوهش تبدیل خواهد شد.

سقائیان نژاد افزود: در زمینه سرمایه گذاری نیز امروز ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های تجاری و مسکونی صورت می گیرد که نوید دهنده ای پیشرفت های روز افزون در شهر قم است.

وی گسترش فضای سبز را یکی از اهداف اصلی شهرداری عنوان کرد و بیان داشت: میزان مساحت فضای سبز شهر قم در طی ۵ سال اضافه شده است و به رقم خوب ۹۰۰ هکتار رسیده است که این نیز افزایش خواهد داشت.

سقائیان نژاد ادامه داد: ۴۹۰ میلیاردتومان تاکنون در این زمینه هزینه شده به طوری که هم اکنون سرانه فضای سبز ۲۰ متر برای هر شهروند قمی است که قصد داریم در برنامه پیش رو به ۲۹ متر برسانیم.

وی افزود: هم اکنون ۳۶۸ پارک و فضای سبز در قم وجود دارد که ۱۰۳ پارک در طی ۵ سال اخیر به بهره برداری رسیده است.
شهردار قم بیان داشت: تعداد بوستان های خانواده و بانوان در قم نیز به ۷ پارک رسیده است و این موارد در سایه ای همدلی و همکاری همه دستگاه های استان نهایی و اجرایی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha