جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عیسی زاده

حوزه/ رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: قطب های فکری و فرهنگی این دفتر با تأسیس کارگروه علمی «قرآن و استشراق» و کارگروه «مرجعیت علمی قرآن»، بررسی و نقد آرای مستشرقان درباره قرآن و همچنین بررسی جایگاه و رابطه علوم اسلامی، انسانی و دیگر علوم با قرآن را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ‌حوزه، حجت الاسلام عیسی عیسی زاده «رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن» در گفت و گویی در خصوص نقش دفتر تبلیغات اسلامی در مهجوریت زدایی از قرآن، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از مسائل رصد شده از سوی قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان ها و فرق انحرافی، ضعف حضور ادبیات و مرجعیت قرآن در جامعه می باشد، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به جهت برخورداری از توانمندی های بالفعل و بالقوه می تواند نقش تعیین کننده ای در رفع مهجوریت از قرآن کریم داشته باشد.

وی در تبیین توانمندی های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این دفتر به سبب دارا بودن بزرگ ترین پژوهشکده قرآن پژوهی در سطح کشور توانسته است تا کنون با تولید آثار فاخر قرآنی گام بلندی را در زدودن غبار مهجوریت از چهره نورانی قرآن کریم بردارد و نقش تعیین کننده ای در توسعه پژوهش های قرآنی ایفا نماید.

رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی، یکی از اهداف مهم پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را تسهیل در دسترسی سریع و آسان مخاطبان به اطلاعات مورد نیاز قرآنی و تفسیری دانست و تصریح کرد: این پژوهشکده توانسته جامع ترین کلید راهیابی به بیش از ۶۰ هزار موضوع قرآنی و بزرگ ترین فرهنگ موضوعی تفاسیر جهت دسترسی به بیش از ۳۰ هزار عنوان تفسیری و همچنین اولین و جامع ترین دائرة المعارف قرآن کریم را تولید نماید و در فضای مجازی  نیز پرمحتواترین پرتال قرآنی را نیز راه اندازی نماید.

وی درباره تولید نرم افزارهای قرآنی در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن به عنوان اولین تولید کننده نرم افزار قرآنی کشور، افزود: این پژوهشکده توانسته است تا کنون بیش از ده ها نرم افزار قرآنی موبایلی در قالب فرهنگنامه و دانشنامه های قرآنی را تولید و به صورت رایگان در اپلیکیشن بازار به علاقه مندان پژوهش های قرآنی ارائه کند.

حجت الاسلام عیسی زاده در خصوص برخورداری آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن از استاندارد های پژوهشی اظهار داشت: آثار پژوهشکده به سبب دارا بودن این ویژگی توانسته است تا کنون رتبه های افتخار آمیزی فراوانی را همچون کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال حوزه های علمیه، رتبه اول نمایشگاه های بین المللی را برای مجموعه بزرگ دفتر تبلیغات اسلامی به ارمغان آورد.

وی درباره نقش دفتر تبلیغات اسلامی در رفع مهجوریت علمی قرآن گفت: قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان ها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی با تأسیس کارگروه علمی قرآن و استشراق و کارگروه مرجعیت علمی قرآن، بررسی و نقد آرای مستشرقان در باره قرآن و همچنین بررسی جایگاه و رابطه علوم اسلامی، انسانی و دیگر علوم با قرآن را در دستور کارخود قرار داده است و تا کنون چند اثر در این حوزه را برای نشر ارسال نموده است.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن درخصوص توانمندی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حوزه ترویج فرهنگ عمومی قرآن تصریح کرد: این دفتر به جهت دسترسی به هزاران مبلغ با تجربه، نقش تعیین کننده ای در ابلاغ و تبیین معارف نورانی قرآن برای عموم جامعه ایفا نموده و می تواند با تدوین برنامه های جدید همچون بهره جستن از فضای مجازی و گروه های تخصصی قرآنی بیش از گذشته در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآن گام های بلندی بردارد.

وی درباره توانمندی دیگر دفتر تبلیغات اسلامی، افزود: این مجموعه بزرگ فرهنگی کشور به جهت دارا بودن نیروهای مجرب در حوزه هنری و فضای مجازی توانسته است با بهره گیری از کارشناسان متخصص و هنرمند، نقش تعیین کننده ای در ارتقای فرهنگ قرآن در جامعه هنری کشور و در فضای مجازی داشته باشد و در ادامه راه نیز می تواند با بهره گیری از مبلغان متخصص و آشنا با فضای مجازی گام های بلندتری در این زمینه بردارد.

حجت الاسلام عیسی زاده ضمن تشکر از زحمات بخش های گوناگون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به جهت معرفی توانمندی ها و نقش تعیین کننده این دفتر در عرصه های گوناگون، انتظار می رود مسئولین بخش های مختلف دفتر نسبت به معرفی و اطلاع رسانی فعالیت ها، بیش از گذشته اقدامات مناسب تری را در دستور کار خویش قرار دهند و مراکز اطلاع رسانی نیز در اجرای برنامه های جذاب در معرفی فعالیت های گوناگون دفتر در سطح ملی  اقدامات لازمی را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سردار IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام حیف از اون بودجه ای که در اختیار دفتر تبلیغات قرار می گیره و فقط افراد رو رئیس این میز و اون میز می کنن... خروجی های شما کجاست؟ بعد توقع دارند کارهایی را که انجام نداده اند به دیگران اطلاع رسانی کنند. واقعا متاسفم، کارمندان تبلیغات بروند تعطیلات بهتر است از اینکه فقط میزها را بین هم تقسیم کنند. اللهم عجل لولیک الفرج