پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هفته کتاب و کتابخوانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز با اشاره به نقش کتابخوانی در ادیان مختلف، گفت: اسلام پرچمدار کتاب‌خوانی است؛ دین، فرهنگ و تاریخ ما اُنس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد و همین بس که معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص)، کتاب قرآن کریم است.

زهرا نعمتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به برگزاری نشستی انگیزشی با رویکرد کتابخوانی در مدرسه علمیه خواهران غدیریه، اظهار داشت: خواندن و نوشتن یکی از اساسی ترین راه های رشد شخصیت، هویت و افزایش مهارت و معرفت انسان است.

وی بابیان  اینکه بخش مهمی از شناخت انسان نسبت به خویش، دیگران، جامعه و جهان از طریق خواندن به دست می آید، اضافه کرد: نوشتن نیز موجب می شود، تجربیات، دیدگاه ها و نظرات انسان پایدار بماند و مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز عنوان کرد: هر فرد به طور عادی نیازمند توانایی تحلیل و ارزیابی مقتضیات زمان خویش است بخش مهمی از این قابلیت از طریق مطالعه به دست می آید، از این رو می‌توان گفت مطالعه ابزار مناسبی برای نظارت بر زندگی شخصی و مشارکت در حیات اجتماعی است.

استاد حوزه به اهداف تشویق مطالعه، رشد دادن خلاقیت ابتکار اشاره کرد و بیان داشت: هدف از تشویق مطالعه، پرورش و رشد دادن خلاقیت ابتکار و تفکر انسانی است، بررسی‌های انجام شده نشان داده شده که افرادی که کتابخوان و اهل مطالعه هستند در مقایسه با افرادی که مطالعه نمی کنند دارای حس مسئولیت پذیری و مشارکت بیشتری هستند و در کارهای گروهی و اجتماعی فعالیت بیشتری دارند همچنین افرادی که اهل مطالعه بیشتری هستند فعالیت سیاسی بیشتری دارند.

وی گفت: با خواندن کتاب های خوب حس احترام به نوع و انسان دوستی خواننده برانگیخته می شود و از این طریق ارزش های مثبت و انسانی مورد توجه قرار می‌گیرد و مطالعه مخصوصاً در دنیای کنونی که در آن اطلاعات نقش مهمی دارد امری لازم و مفید است.

نعمتی با اشاره به نقش کتابخوانی در ادیان مختلف افزود: اسلام پرچمدار کتابخوانی است، دین، فرهنگ و تاریخ ما اُنس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد و همین بس که معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص)، کتاب قرآن کریم است.

وی آیات سوره قلم را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: آیات مبارکه سوره قلم بیانگر اهمیت بالای کتاب و کتابخوانی و لزوم توجه بیش از پیش به این مقوله است و سوگند یاد شده، به واقع همان چیزی است که سرچشمه پیدایش تمام تمدن‌های انسانی و پیشرفت و تکامل علوم و بیداری اندیشه‌ها و افکار و شکل گرفتن مذهب‌ها و سرچشمه هدایت و آگاهی بشر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha