شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به انسجام بخشی سرمایه های اجتماعی تاکید کرد و گفت: گفت: فعالیت‌های بسیج باید انسجام بخش سرمایه های اجتماعی و در راستای تحقق دولت جوان حزب‌اللهی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار ویدئوکنفرانسی با تعدادی از اعضای فعال بسیج دانشجویی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بسیج باید در همه عرصه ها پیشگام و پیشرو باشد، گفت: یکی از عرصه های پیش رو که نیازمند حضور اثرگذار بسیج است، تشکیل دولت جوان حزب اللهی و تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ در ایران اسلامی است که نیروی مردمی بسیج با ولایت‌مداری باید در این مسیر حرکت درخور توجه داشته باشد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر بازخوانی چشم انداز فرهنگی در سند چشم انداز ۱۴۰۴ یعنی «نقشه مهندسی فرهنگی کشور» ادامه داد: برخورداری از هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی و فعال بودن در مسیر جامعه مهدوی، پیشتازی در اخلاق و رفتار حسنه، دارا بودن جایگاه نخست در عرصه های فرهنگی و هنری از جمله ویژگی های افق فرهنگی ۱۴۰۴ است که بسیج دانشجویی باید در تحقق آن نقشی اثرگذار داشته باشد.

وی با یاد آوری بیانات رهبر انقلاب اسلامی در عید قربان، گفت: معظم له می فرمایند به موازات تحریم های ظالمانه دشمن یک جریان تحریف هم هست که حقایق را تحریف و واقعیات را واژگون نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب محوری ترین تحریف را که تقریباً به همه شایعات، دروغ پراکنی ها و شبهه افکنی ها جهت دهی می کند و تمام این شیطنت ها را به «جریان تحریف» مُبدل می سازد، تحریف ناکارآمدنمایی نظام جمهوری اسلامی دانستند. از این رو بسیج دانشجویی در این عرصه هم باید به وظایف خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه به تبیین دلایل موفقیت تفکر بسیجی در جامعه اشاره کرد و گفت: بسیج با روحیه مردمی، بصیرت و آگاهی سیاسی بالا و به دور از سیاست زدگی ها، خالصانه وارد میدان عمل می شود تا به فرمان ولایت جامه عمل بپوشاند.

امام جمعه تبریز شاخصه ولایت مداری را ویژگی منحصر به فرد و برجسته در تشکل مردمی بسیج خواند و ادامه داد: بسیج با آرمان خواهی در جریانات اجتماعی و جلوگیری از فساد فعالیت های بزرگی داشته است و مصداق بارز آن را در فعالیت بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز شاهد بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر امیدبخشی و نشاط آفرینی در جامعه، گفت: یکی از مصادیق جنگ نرم دشمن؛ گرفتن امید از جوانان، سلب اعتماد و کم کردن نشاط اجتماعی است که در این عرصه هم بسیج به عنوان نیروی کارآمد جامعه باید نقشی اثرگذار داشته باشد.

وی روشنگری، هدایت بخشی و دست گیری از نیازمندان و افراد بی بضاعت را از دیگر نقش های بسیج در جامعه برشمرد و گفت: همه فعالیت‌های بسیج باید انسجام بخش سرمایه های اجتماعی و در راستای تحقق دولت جوان حزب‌اللهی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha