جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهارت خانه طلاب

حوزه/ در مهارت خانه طلاب، کاربران می توانند دوره های مهارتی و کاربردی مختلفی را برای افزایش سطح دانش مهارتی خود در عرصه های مختلف تبلیغی کسب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سامانه مهارت خانه طلاب که از اوایل امسال راه اندازی شده است تاکنون توانسته ۸۰ دوره مهارتی مرتبط با کارویژه های روحانیت بر اساس درختواره مهارتی حوزه های علمیه تولید نماید.

بر اساس این گزارش، سایت مهارت خانه طلاب در حال حاضر با قریب ۱۴۰۰۰ کاربر دوره های مختلفی را در دسترس طلاب برادر و خواهر و دانش آموخته های حوزه های علمیه سراسر کشور قرار داده است و تمامی دوره های بارگذاری شده در مهارت خانه طلاب به صورت رایگان قابل استفاده هستند.

این دوره ها با استفاده از علم و مهارت اساتید توانمندی همچون حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو، حجت الاسلام والمسلمین رنجبر تولید شده اند و شامل سرفصل های متنوعی می باشند.

عرصه های تولید محتوا در مهارت خانه طلاب

دوره های این سامانه در عرصه های ذیل که بر اساس درختواره مهارتی حوزه های علمیه بوده است، تولید شده اند:

· آموزش

· پژوهش

· تهذیب

· تبلیغ

· هنر، رسانه و فضای مجازی

· اجرا و مدیریت

· اجتماعی سیاسی

· بین الملل 

· مهارت های عمومی حین تحصیل طلاب

به عنوان مثال در یکی از دوره های عرصه تبلیغ، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو به موضوع «قصه گویی» به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغی طلاب در تربیت کودکان و نوجوانان پرداخته است.

وی در دوره مهارت قصه گویی می گوید:  گرفتاری ها، و موقعیت های مرزی که معمولاً در زندگی انسان ها رخ می دهد حتی منکران را متوجه عالم غیب می کند.

این استاد حوزه معتقد است: دنیای فیزیکی ما محدود است، مثل یک لیوان یا پارچ می ماند؛ اما جهان متافیزیک نامحدود است مثل یک اقیانوس می ماند و به طور عادی امکان ارتباط این دو وجود ندارد.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو می گوید: قصه یکی از حلقه های واسط بین این دو جهان ناهمگون است؛ قصه از درون نفوذ می کند و حقایق را منتقل می کند.

وی سپس به تقسیم بندی قصه های قرآنی پرداخته و گفته است: قصه های قرآن بر سه قسم هستند؛ برخی به صورت کامل و یک جا بیان شده اند، برخی به صورت پراکنده و در سوره های مختلف، و به برخی قصه ها تنها اشاره شده است.

Capture.JPG

دوره مهارت قصه گویی که یکی از ۸۰ دوره مهارت افزایی تولید شده در سامانه مهارت خانه طلاب است، شامل سرفصل هایی به شرح زیر می باشد:

· چیستی قصه؛ سه معنا برای قصه

· اهداف قصه های قرآن

· اصول قصه  

· روش های بیان قصه

· اهمیت صدا در قصه گویی و اقسام آن

دوره های مهارت خانه طلاب

در مهارت خانه طلاب دوره های متنوعی با موضوعاتی همچون:

· «روش تحقیق»

· «اصول گزارش نویسی»

· «تبلیغ قرآن محور»

· «ویژگی های مربی و معلم»

· «زی طلبگی»

· «اعتیاد رفتاری»

· «پاسخگویی به شبهات»

· «مهارت مدیریت زمان»

· «مهارت سازماندهی»

· «ارتباط مؤثر»

· «پیشگیری از اعتیاد»

· «روش های درمان اعتیاد به مواد مخدر»

· «تقدیر معیشت»

· «مهارت مطالعه»

· «مهارت مباحثه»

 تاکنون تولید شده اند.

در مهارت خانه طلاب علاوه بر دوره های آموزشی و مهارتی، مجموعه دوره های جامعی نیز با موضوعاتی همچون تربیت مربی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با موضوع اعتیاد، بدو تبلیغ مبلغان هجرت بلندمدت و همچنین آموزش های لازم جهت آمادگی طلاب برای شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش تولید و بارگذاری شده است.

  دارای کتابخانه مهارتی بوده و در آن کتب مرتبط با مهارت های مورد نیاز کارویژه های روحانیت معرفی می شود.

همچنین آخرین اخبار ویژه مهارتی حوزه های علمیه را می توان از طریق این سامانه دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صادق لطیفی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    2 0
    خوب
  • صادق لطیفی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    2 0
    خوب