پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد

حوزه/ کارشناس مذهبی رسانه ملی ترویج سبک زندگی مهدوی را راهکاری برای رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی دانست و یادآور شد: توسعه فرهنگ و سبک زندگی مهدوی می‌تواند کارگشا باشد و ارتباط معنوی انسان با امام زمان را برقرار نماید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت که امروز از شبکه استانی نور پخش شد، اظهار کرد: ثواب زیارت این بانوی بزرگوار معادل بهشت است و در این ایام بیماری کرونا زیارت از دور هم ثواب خودش را دارد و نباید نسبت به این مسئله غفلت نماییم.

وی افزود: ماه ربیع‌الثانی متعلق است به امام حسن عسکری علیه‌السلام و ولادت سرتاسر نور این امام بزرگوار در این ماه قرار دارد و مناسب است در این ماه فضائل این امام معصوم بیان شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری علیه‌السلام تمام برنامه‌های زمان غیبت را فرموده‌اند و در بیان نورانی خودشان وظیفه شیعیان را در زمان غیبت گوشزد نموده‌اند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: بر اساس روایت، امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف گرچه غائب هستند اما حضور دارند و در میان عامه مردم تردد دارند و کسی حضرت را نمی‌شناسد و تعبیر روایت این است که حضرت در موسم حج تمتع امیر قافله حجاج است و در عرفات و مروه و… حضور فیزیکی دارند اما حجاج حضرت را نمی‌شناسند.

وی یادآور شد: بر اساس تصریح روایت، حضرت حتی در بازار نیز تردد دارند به همین خاطر حضور حضرت امری غیرقابل‌انکار است و ایشان فقط از انظار غائب هستند و ایشان به فکر مردم بوده و به مشکلات مردم نیز رسیدگی می‌کنند و مردم را فراموش نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در ادامه گفت: تدبیر امور عالم به اذن خداوند در دستان امام است و به برکت حضرت، خداوند به عالم رزق و روزی می‌رساند و حضرت واسطه فیض هستند و حجت خدا مظهر قیومت عالم هستی است.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها افزود: پیام مهم امام حسن عسکری علیه‌السلام برای عصر غیبت در راستای نجات از گمراهی و هلاکت این است که انسان عاجزانه از خداوند بخواهد دین و ایمان را تثبیت کند و دائماً در حال دعا برای فرج امام و یاد حضرت باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این هجمه‌ها و شبیخون فرهنگی که تمام شیاطین جن و انس دنیا بسیج شده‌اند که انسان‌ها را از مسیر الهی جدا کنند فقط خداوند و اولیاء الهی  می‌توانند حافظ انسان باشند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: ریزش‌ها و رویش‌ها دینی در عصر غیبت بسیار زیاد است و باید از خداوند بخواهیم در دین ثابت‌قدم بمانیم و دائماً به یاد حضرت باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد ترویج سبک زندگی مهدوی را راهکاری برای رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی دانست و یادآور شد: توسعه فرهنگ مهدوی و سبک زندگی مهدوی می‌تواند کارگشا باشد و ارتباط معنوی انسان با امام زمان را برقرار نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha