چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام - امام جمعه شهرکرد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در شرایط کرونایی افرادی به شدت گرفتار هستند و سختی معیشت به دلایل مختلف جامعه را درگیر کرده، جا دارد روح مواسات در جامعه حاکم بشود و مردم به فکر یکدیگر باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه هلال احمر چهارمحال‌وبختیاری با توزیع بیش از ۱۶۰۰ بسته معیشتی روز دوشنبه سوم آذرماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، استاندار ، فرمانده سپاه و دیگر مسئولان استان در محل جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در این آیین گفت: توفیقی است که در این امور ارزشمند و خداپسند سهیم باشیم، در شرایطی که جامعه‌ به آن مبتلاست و افرادی به شدت در این ایام گرفتار هستند و سختی معیشت به دلایل مختلف جامعه را درگیر کرده، حتما جا دارد که مواسات حاکم بشود و مؤمنان به فکر یکدیگر باشند و نقش ایمانی خود را ایفا کنند. 

وی افزود: فرهنگ زیبای مواسات به خوبی جای خود را باز کرده و نهادینه شده است، در مرحله اول حرکت‌های زیبا و ارزشمندی را دیدیم در این مرحله هم مجدداً با لبیک‌گویی به ندای ولی‌امر مسلمین همه در صحنه حضور دارند. قرارگاهی در استان شکل گرفته و نهادی‌های جهادی و مردمی و دستگاه‌های دولتی و خدماتی و اصناف و ادارات و بازاریان و ... اعلام آمادگی کرده‌ خودشان را در این عرصه مسئول می‌دانند که پاسخگو باشند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: هلال احمر همواره در مبحث مواسات پیشقدم بوده و به کمک دیگران شتافته است، این نهاد در عرصه‌های مختلف حضور همه‌جانبه در هر بلیه و گرفتاری دارد و در خدمات و حتی کمک‌های موردی در درمان نقش‌آفرینی می‌کند. در برهه کنونی نیز می‌بینیم که چه در مرحله اول و چه در این مرحله، نیروهای هلال احمر پای کار آمده‌اند که جای قدردانی دارد.

حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: استان ما در این عرصه دارای وفاق است و همدلی و همراهی خوبی وجود دارد؛ این وفاق و همدلی هم برکات را افزون می‌کند و هم کمک‌ها را بالا می‌برد و هم استان را ارتقا می‌دهد که درهمه عرصه‌های دیگر طبعاً همین انتظار هست که این وفاق و همدلی و همراهی وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: باید بکوشیم تمام کارها را فقط برای رضای خدا انجام بدهیم، اخلاص را در کار هر چه می‌توانیم افزون کنیم، خدا هم برکاتش را عنایت می کند؛ اهدای ثواب‌ها و پاداش‌ها سبب وصل کردن کار به خدا است، کار را به خدا وصل کنیم قطعا خداوند نیز برکت می‌دهد و آثار کار را بالا می‌برد. هر مقدار که ما بتوانیم اخلاصمان را زیاد کنیم و برای خدا حرکت کنیم و پیوند با خدا داشته باشیم خداوند هم آفات را کم می‌کند و هم برکات را زیاد می‌کند.

در ادامه این مراسم، ایرج کیانی، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در مرحله اول رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، حدود ۸ هزار بسته مواد غذایی و دو هزار بسته بهداشتی در بین نیازمندان واقعی توزیع شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه بیش از یک هزار و ۶۰۰ بسته مواد غذایی تهیه شده است که شامل برنج، ماکارونی، رب‌گوجه، قند، چای و روغن است و ارزش مالی هر بسته ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد. یک میلیارد تومان اعتبار لازم برای تهیه این بسته‌ها توسط فدراسیون بین‌المللی هلال‌احمر و صلیب سرخ به استان داده شده است. 

کیانی خاطرنشان کرد: تمامی بسته‌های مواد غذایی با کمترین قیمت خریداری شده‌ و با کمک همکاران در مجموعه هلال‌احمر و امدادگران بسته‌بندی و آماده توزیع شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم با ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌ها به منطور شناسایی افراد نیازمند انجام شده است و در نظر داریم که این بسته‌ها به آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا داده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha