جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس زاده

حوزه/ رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که در جنگ نرم هم موفق تر خواهد بود و هم هزینه های بالا و سرسام آور جنگ سخت را نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام عباس زاده در نشست هم اندیشی مبلغان نخبه در عرصه ایمان و باورهای دینی با موضوع «روش های جنگ نرم در براندازی کشورهای هدف» که به همت اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، به اهمیت موضوع جنگ نرم و ویژگی های آن پرداخت.

وی گفت: در حال حاضر به خاطر ادامه شیوع ویروس کرونا و در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی، این جلسه با تعداد محدودی از نخبگان تبلیغی برگزار می شود و مطالب این جلسه در سایت های مرتبط با دفتر تبلیغات اسلامی برای مطالعه دیگران قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این دفتر در سطوح مختلف، برنامه هایی در قالب نشست های تخصصی و نخبگانی برگزار می کند؛ در سال های دفتر مذکور، قطب های فکری و فرهنگی را ایجاد کرده که قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریان ها و فرق انحرافی، یکی از این برنامه های مهم انجام شده است؛ باید توجه کرد که بیشتر هجمه های دشمن نیز به باورهای یک جامعه نشانه می رود.

وی افزود: استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که در جنگ نرم، هم موفق تر خواهد بود و هم هزینه های بالا و سرسام آور جنگ سخت را نخواهد داشت؛ در جنگ سخت، احتمال شکست به مراتب از ورود به جنگ نرم بالاتر خواهد بود که جنگ ویتنام و شکست آمریکا، نمونه بارز آن می باشد.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به مسأله کسب درآمد در جنگ های نرم خاطرنشان کرد: جنگ سخت، کشور مهاجم را متحمل هزینه های بسیار بالایی می کند اما در جنگ نرم، کشور مهاجم می تواند در کنار فعالیت های مخرّب خود با تولید و توزیع محصولات ضدفرهنگ کشور هدف، به درآمدی سرشار دست پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha