جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازداشت سرکرده برجسته گروهک تروریستی داعش در فرودگاه بغداد

حوزه/ سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد در یک عملیات ویژه هماهنگ کننده اداری گروهک ترویستی داعش را در فرودگاه بین المللی بغداد بازداشت و ضربه محکمی بر این گروهک تروریستی وارد کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد در یک عملیات ویژه هماهنگ کننده اداری گروهک ترویستی داعش را در فرودگاه بین المللی بغداد بازداشت و ضربه محکمی بر این گروهک تروریستی وارد کرده است.

صباح النعمان سخنگوی رسمی این سازمان گفت: این فرد تروریست را به هنگام ورود به عراق از طرق فرودگاه بغداد و بعد از تعقیب مستمر بازداشت کرد.

وی افزود: این فرد تروریست مسئول هماهنگ کردن نشست های گروهک تروریستی داعش در اطراف بغداد بود و دقیق بودن اطلاعات منجر به بازداشت وی شد.

سخنگوی سازمان مبارزه با تروریسم با بیان اینکه او از سرکرده های برجسته گروهک تروریستی داعش بوده و بازداشت وی ضربه محکمی بر داعش است، افزود: این فرد عضو القاعده بوده و در زمینه تروریسم فعالیت داشته است.

سازمان مبارزه با تروریسم با انتشار تصاویری از عملیات بازداشت سرکرده تروریست داعش، این عملیات را "شکار ارزشمند" در مبارزه با داعش توصیف کرد.

همچنین سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرماندهی کل نیرو های مسلح با بیان اینکه کنیه این فرد تروریست، "ابو نبأ" بوده و برای برگزاری نشستی برای باقی مانده های داعش در اطراف بغداد به عراق آمده، گفت: سازمان مبارزه با تروریسم از زمان حرکت "ابو نبأ" از یکی از کشور ها تا رسیدن به عراق، او را زیر نظر داشت.

"ابو نبأ" از سال ۲۰۰۳ میلادی فعالیت های تروریستی را آغاز کرده و در گروهک های تروریستی از جمله؛ القاعده و داعش عضویت داشته است و از سوی آنچه به "والی عراق" موسوم است به سمت هماهنگ کنندگی امور گروهک های تروریستی در عراق و تشکیل گروه های امنیتی و نظامی و رسانه ای در استان بغداد گماشته شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha