جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 «جوانان مسلمان بریتانیا  بااحساس خفگی و خشم از نژادپرستی»

حوزه/ یک گزارش جدید که توسط ۶ محقق زن مسلمان تهیه شده نشان می‌دهد که جوانان مسلمان در بریتانیا با «اسلام‌هراسی و افراط‌گرایی‌» روبرو بوده و ادامه قرنطینه‌ها در دوران کرونا نیز بر «احساس خفگی» بیشتر آنان در جامعه دوگانه افزوده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک گزارش جدید با عنوان «زندگی درونی جوانان مسلمان مشکل‌دار» نشان می‌دهد که «عدم اعتماد بین جوانان مسلمان و ارائه دهندگان خدمات» وجود دارد و «اسلام هراسی و افراط گرایی باعث ایجاد فضای ترس و سوءظن و عدم درک کافی از سوی ارائه دهندگان شده است.

در ادامه قرنطینه‌ها در پی شیوع ویروس کرونا تاثیر بسزایی در جوانان مسلمان داشته و آن‌ها به دلیل حبس شدن در منزل احساس «خفگی» می‌کنند.

این گزارش نتیجه کار شش نویسنده زن مسلمان است که به صورت علمی احساسات ، افکار ، آرزوها و خواسته‌های نسل دوم و سوم مسلمانان انگلیس را بررسی کردند.

یاسمین علیبهی برون گزارش ۶ محقق دیگر با اسامی تهمینه غازی، آنیلا بیگ، تنویر مختار، دکتر شهرین علی و سونداس علی را ویرایش کرده است.

یاسمین سردبیر گزارش گفت:  این گزارش به دنبال تغییر چارچوب در عملکرد مقامات است تا با کمک کارشناسان مربوطه رویکردهای جایگزین را جستجو کنند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با جوانان مسلمانی که به دردسر دچار شده‌اند، دولت ها به جای واکنش ، باید نگاه طولانی مدت را به عقب و جلو داشته باشند. افراد قدرتمند بیش از آنکه در پاسخ‌های قبلی سردرگم بمانند ، نیاز به ارزیابی، نوآوری و تغییر روش دارند.

این گزارش با مطالعات دیگری که زندگی جوانان مسلمان انگلیس را روشن کرده مطابقت دارد.

به عنوان مثال شبکه مسلمانان کارگر اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که یک سوم مسلمانان درحزب کارگر بریتانیا اسلام هراسی را در حزب تجربه کرده‌اند و بیش از نیمی از آنها از نظر مثبتی به رهبری فعلی این حزب ندارند.

مطالعه دیگری که توسط موسسه وولف در کمبریج انجام شد، نشان داد که مسلمانان با نگرش منفی سایر گروه‌های اعتقادی روبرو هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha