پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علامہ اشفاق وحیدی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، امام جمعه کانبرا در استرالیا گفت: شیعه و سنی هرگز بحث مورد اختلاف در جهان اسلام نیست و هر مذهب در نزد اسلام با احترام ویژه برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی طی گفت‌وگو با مسئولان مجمع تقریب مذاهب و هماهنگی در استرالیا افزود: امام خمینی(ره) و نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی روشن و موفق اتحاد و تحکیم برادری در جهان اسلام هستند، و این حقیقت را زنده‌ نگه داشته‌اند که شیعه و سنی دو بازوی جدانشدنی اسلام هستند و هیچ قدرتی نمی‌تواند خللی بین آنان ایجاد کند.

وی تاکید کرد: اسلام‌ به هر مذهب و ادیان آسمانی احترام می‌گذارد درحالی که توهین به مذاهب و مقدسات توطئه رژیم نامشروع صهیونیستی است که هدف آن تخریب چهره نورانی دین اسلام و جایگاه مسلمانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدی افزود: جامعه امروز نیاز به پیروی از منویات قرآن مجید دارد هر انسان و مسلمان برای رسیدن به کمال و زندگی بابرکت باید از منویات حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) بهره‌مند شود.

عضو ارشد شورای علمای شیعه پاکستان گفت: برخی از عناصر با ادعای ترویج اسلام و با ادعای دفاع از اصول اسلامی، درصدد برافروختن آتش فرقه‌گرایی و افراط‌گرایی هستند، باید این عناصر مسموم و مخرب را شناسایی کرد و تمامی مسلمانان باید از این عناصر اعلام برائت کنند. 

وی تاکید کرد: جایگاه قوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان حاکی از عملکرد وحدت آفرین این کشور است، ایران نقش مدیریتی برای ترویج اتحاد و همدلی میان ملت‌های مسلمان ایفا می‌کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدی خواستار تحریم روابط با امارات، بحرین و آل سعود شد و گفت که مسلمانان باید حاکمان خیانتکار این کشورهای عربی را رسوا کنند.

شرکت کنندگان در این جلسه بر لزوم تقویت وحدت اسلامی و همفکری نخبگان جهان اسلام برای مقابله با توطئه دشمنان مشترک تاکید کردند. 

آنان خواستار مشارکت فعال رهبران مذهبی جهان اسلام برای رسیدگی به چالش‌ها و دغدغه‌های مشترک مسلمانان شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha