جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام حسن عسکری

حوزه/ رفتار امام حسن عسکری علیه السلام در کودکی، تلاش‌های علمی امام عسکری علیه السلام، نقش امام حسن عسکری علیه السلام در تفسیر قرآن و ... را در ویژه‌نامه خورشید یازدهم بخوانید.

به گزارش خبرگزاری ‌حوزه، همزمان با فرارسیدن هشتم ربیع الثانی، ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام، ویژه‌نامه اینترنتی خورشید یازدهم در پایگاه اینترنتی حوزه‌نت به‌روز شد.

این ویژه‌نامه که به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی جمع‌آوری شده است در ۱۰ بخش اصلی با محوریت " تاریخ زندگی امام حسن عسکری علیه السلام"، "مهدی موعود، فرزند امام حسن عسکری علیه السلام"، " سیره هدایتی امام حسن عسکری علیه السلام"، "سیمای امام حسن عسکری علیه السلام"، "رشحاتی از کلام نورانی امام حسن عسکری علیه السلام"، "اصحاب و یاران امام حسن عسکری علیه السلام"، "امام حسن عسکری علیه السلام در شعر و ادب" و "کتابشناسی امام حسن عسکری علیه السلام"، در دسترس کاربران قرار دارد.

رفتار امام حسن عسکری علیه السلام در کودکی، گوشه‌هایی از تلاش علمی امام حسن عسکری علیه السلام، امام عسکری علیه السلام و تصوّف، نقش امام حسن عسکری علیه السلام در تفسیر قرآن و ... از جمله ۷۳ مطلب مفید و خواندنی ارائه شده در این ویژه‌نامه می‌باشد.

در ابتدای این ویژه‌نامه می‌خوانیم: حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به روایت مشهور در هشتم ربیع الثانی در سال ۲۳۲ هجری قمری در مدینه متولد شدند. ایشان در سال ۲۳۵ هجری قمری که چهارساله بودند، با پدر بزرگوارش امام هادی علیه السلام به سکونت در سامرا مجبور شد و حدود نوزده سال با پدر خویش در این شهر ساکن بود. پس از شهادت پدر، به مدت شش سال امامت کرد و در این مدت به علت سخت‌گیری بیش از حد عباسیان، با تقیه بسیار رفتار می‌کرد و جز یاران نزدیک، کسی را برای ملاقات نمی‌پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha