جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاح دبیرخانه ستاد کنگره شهدا و روحانی ایثارگر آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: روحانیون علم و عمل را در دفاع مقدس با هم آمیختند و نشان دادند که همیشه در صحنه هستند و امروز باید آن رشادت ها و فداکاری ها به نسل جوان منتقل شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در مراسم افتتاح دبیرخانه ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی آذربایجان غربی که در بسیج طلاب استان برگزار شد، با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: روحانیت آذربایجان غربی در دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی نقش بزرگی ایفا کرد و وجود دبیرخانه ای برای معرفی این رشادت ها خالی بود و افتتاح محموعه ای به این عنوان به موقع و لازم بود و تقدیر از متولیان آن لازم و ضروری است.

وی با بیان این که روحانیون در دفاع مقدس علم و علم را در جبهه ها به نمایش گذاشتند، ادامه داد: روحانیون علم و عمل را در دفاع مقدس با هم آمیختند و نشان دادند که همیشه در صحنه هستند و امروز باید آن رشادت ها و فداکاری ها به نسل جوان منتقل شود.

امام جمعه ارومیه با تصریح بر این که مقامی بالاتر از شهادت نیست، گفت: بنابر روایات روز قیامت مداد علما را با خون شهدا مقایسه می کنند و مرکب عالم از خون شهید بالاتر خواهد بود و کسانی که هم عالم هستند و هم به مقام شهادت دست یافته اند به فیض عظیمی رسیده اند که جز خداوند کسی نمی تواند ثواب آن را بیان کند.

وی افزود: شهدا جان شان را در کف دست گرفتند و با خدا معامله کردند و پروردگار عالم بهای این بذل جان را بهشت برین عنوان کرده و به آن ها پاداش عظیم را وعده داده است.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha