پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مینا بیابانی

حوزه/ مسئول سازمان بسیج بانوان جامعه زنان کشور در برنامه شبکه پنج سیما، گفت: در دوران دفاع مقدس، جایگاه زن مسلمان بازتعریف شد و ارتقا پیدا کرد و در تراز زن انقلاب اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ‌حوزه مینا بیابانی، مسئول سازمان بسیج بانوان جامعه زنان کشور که به مناسبت هفته بسیج، در پایگاه ولی عصر سپاه محمدرسول الله(ص) مهمان برنامه «یه روز تازه» بود، گفت: بسیج بانوان از بدو تاسیس بسیج به وجود آمده است. آن زمان کشور ما که تازه انقلاب را پشت سر گذاشته بود شرایط خاصی داشت، بنابراین خواهران ما نقش آفرینی هایی را در مواجهه با گروهک ها و ضدانقلاب ایفا کردند. بعد از آن هم با ۸ سال دفاع مقدس مواجه شدیم که از نظر خیلی از فعالان حوزه زن و خانواده، این دوران، دوران طلایی زنان بود. در همان زمان جایگاه زن مسلمان بازتعریف شد و ارتقاء پیدا کرد و در تراز زن انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وی افزود: ما نقش های بسیار زیادی را برای زنان متصور هستیم اما یکی از نقش های مهم و اصیل زن، نقشی است که خداوند برای او تعیین فرموده است که همان نقش همسری و مادری است. اما این نقش در کنار حضور اجتماعی، می تواند تبلور بهتری از توانمندی زن باشد.

این بانوی بسیجی با اشاره به نگاه رهبران انقلاب اسلامی به جایگاه زن بیان کرد:، یکی از دغدغه های حضرت آقا، این است که ضمن حفظ کرامت زنان  در خانواده، باید کاری کنیم  که در اجتماع، هم این کرامت را توامان حفظ کنند. لذا نقش واقعی بسیج جامعه زنان این است که سبک زندگی ایران اسلامی را بین زنان ترویج دهد.

وی ادامه داد: در این راستا دو طرح تدوین کرده ایم که در همین هفته هم به استانها ابلاغ خواهد شد؛ یکی از آنها طرح تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده است. قصد داریم که تحقق اهداف این طرح را با حضور مردم در محلات رقم بزنیم. یعنی مراکز رشد خانواده ای در محله ها ایجاد کنیم و مردم با تخصص های خود، در این پایگاه حضور و فعالیت داشته باشند.

بیابانی تصریح کرد: حدود ۳ سال است که در اشتغال خانگی زنان هم فعالیت می‌کنیم. محوریت ایجاد اشتغال خانگی برای این است که زنان همزمان در منزل و بالاسر فرزندان  خود باشند و از یک طرف هم به اقتصاد خانواده کمک کنند. همچنین در نظر داریم که الگوی مصرف و فرهنگ اقتصاد مقاومتی خانواده ها را ارتقاء دهیم تا از آن الگوهایی که در تناقض با زندگی ایرانی اسلامی است، پرهیز کنند.

وی با اشاره به فعالیت های بانوان بسیجی در ایام بحران کشور افزود: از همان ابتدای ویروس کرونا، خواهران در جای جای این مملکت حضور بسیار موثر و درخشنده داشتند و آتش به اختیار عمل کردند. کارگاه ها تولید ماسک ایجاد کردند، در بخش دیگر در کنار مدافع سلامت حضور داشتند و در بسیاری از پایگاه ها، اقدام به پخت غذا، درست کردن آبمیوه و پخت کیک کردند. همچنین در قالب مشاوران تخصصی، به خانواده هایی که نیازمند مشاور بودند کمک کردند. 

بسیج روحیه سلحشوری را تقویت می کند

در ادامه خانم دکتر جلالیان مخترع و نابغه بسیجی که دارای ۱۸ دکترای افتخاری است، درباره اختراعات خود گفت: اختراع بنده، پروسه کشف قتل است که از مهمترین دانشگاه ها تایید گرفته است. این اختراع، بازجویی و کشف را به زمان کوتاه تبدیل میکند، در مداوای اوتیسم و پیشگیری و کشف جرم هم نقش دارد.

وی در خصوص نقش بسیج در موفقیت های خود بیان کرد: این روحیه و حس سلحشوری که بسیج در ما به وجود آورده است، باعث شده که سختی ها را تحمل کنیم و بدانیم که خودمان باید به سمت سعادت جامعه مان پیش برویم.

گفتنی است: برنامه «یه روز تازه» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha