جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همبستگی میان ادیانی برای بازگشایی یک مسجد تاریخی ۵۵۰ ساله

حوزه/ جامعه سیک‌ها در برای بازگشایی یک مسجد تاریخی با قدمت ۵۵۰ شکه از زمان خشونت‌های جدایی‌ پنجاب در هندوستان در سال ۱۹۴۷ تاکنون رها شده بود، به مسلمانان کمک کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از siasat،  یک مسجد با قدمت ۵۵۰ سال، که به دلیل خشونت‌های جمعی در زمان جدایی پنجاب در هندوستان از سال ۱۹۴۷ رها شده بود، روز جمعه با همکاری جامعه سیک‌ها برای مسلمانان بازگشایی شد.

با همکاری میان ادیانی سیک‌ها و مسلمانان منطقه، یک رویداد مشترک به مناسبت افتتاح مسجد برگزار گردید. سیک‌ها همچنین بین حاضران مسلمان شیرینی پخش کردند. پس از این رویداد، مسلمانان دعای شکر خواندند.

سیک‌ها و مسلمانان از برای شرکت در این مراسم حضور داشتند. دو تن از شخصیت‌های سیک نیز در صف مقدم برای افتتاح مسجد قرار داشتند که فعالیت‌هایشان در راستای حفظ محیط زیست در منطقه شناخته شده است.

عبدالشکور به نمایندگی از سرپرست جماعت تجربه اسلامی هند، شعبه پنجاب که به همین مناسبت حضور داشت گفت: افتتاح مسجد بخشی از رویدادها و جشن‌هایی است که در حدود ۵۵۰ سالگی تولد یک رهبر سیک برگزار می‌شود. وی در میان مسلمانان زندگی می‌کرد و بهترین دوست او نیز یک مسلمان بود.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان و سیک‌ها احساس دلبستگی زیادی به یکدیگر دارند.

مهندس سلیم ، معاون رئیس جماعت اسلامی هند با استقبال از این سازندگی گفت که چنین کاری «پیام مثبتی در سراسر کشور و در سطح جهان ارسال می‌کند. آن هم در در زمانه‌ای که برخی از عناصر سعی در ایجاد احساسات‌ ضدمسلمانی در مناطق مختلف کشور و حتی هدف قرار دادن مذهب دارند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha