پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: توکل به خدا و خواستن از خدا باعث می‌شود انسان صبورتر شود و افضل برکات برای کسانی است که صبر در معصیت داشته باشند که سخت‌ترین نوع صبر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در ویژه‌برنامه «خانه‌های فاطمی» که از بستر فضای مجازی و شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد اظهار کرد: در روایتی از حضرت علی علیه‌السلام برای صبر اقسامی بیان‌شده است که عبارت‌اند از صبر در طاعت، صبر بر مصیبت و صبر در معصیت که هرکدام اقتضائاتی دارد.

وی افزود: طبق روایت در تمام این موارد صبر زیباست اما زیباترین نوع، صبر در معصیت است چراکه انسان می‌تواند مرتکب معصیت شود اما به خاطر امر خداوند مرتکب نمی‌شود که خداوند به خاطر دوری از معصیت حلاوت و لذتی در باطن انسان قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بلاها و ابتلائاتی در راه انسان قرار می‌گیرد که انسان باید نسبت به این مصائب صبوری داشته باشد چراکه از طریق همین مصائب برکاتی از سوی خداوند برای انسان نازل خواهد شد که وصف شدنی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی یادآور شد: باید نسبت به مصائب و بلاهایی که پیرامون ما قرار دارد صبور باشیم و این مصائب و ابتلائات نباید انسان را از مسیر عبادت منحرف سازد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: برای اینکه انسان اگر محیط معصیت قرار گرفت مرتکب معصیت نشود باید از خدا کمک بگیرد چون در وجود ما اهرم‌های بازدارنده‌ای  توسط خداوند قرار داده‌شده است و باید انسان منزلت خود را بشناسد.

وی خاطرنشان کرد: به‌واسطه معصیت انسان نعمات بسیاری را از دست می‌دهد و باید توجه داشته باشیم و از این اهرم‌های بازدارنده برای عدم معصیت استفاده نماییم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی اظهار داشت: خداوند ناظر بر اعمال ماست و اهل‌بیت علیهم‌السلام پرونده ما را مشاهده می‌کنند و باید این امور باعث شود معصیت نکنیم.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: توکل به خدا و خواستن از خدا باعث می‌شود انسان صبورتر شود، افضل برکات برای کسانی است که صبر در معصیت داشته باشند که سخت‌ترین نوع صبر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha