جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فقر

حوزه/ حضرت صادق (ع) فرمود: اگر مؤمنین برای طلب روزی نزد خدا اصرار نمی ورزیدند، خدا آن ها را از آن حال به تنگدستی بیشتری منتقل می نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «واژه های اخلاقی از اصول کافی» اثری از مرحوم آیت الله علی مشکینی است که در آن، نکاتی زیبا و قابل استفاده پیرامون مباحث مختلف اخلاقی آمده و «حوزه نیوز» منتخبی از این نکات را در شماره های گوناگون تقدیم علاقه مندان می نماید.

   

* فقر و تنگدستی

    

(۱) حضرت صادق (ع) فرمود: اگر مؤمنین برای طلب روزی نزد خدا اصرار نمی ورزیدند، خدا آن ها را از آن حال به تنگدستی بیشتری منتقل می نمود.

   

(۲) امام صادق (ع) فرمود: هر اندازه که ایمان بنده زیاد شود، معیشتش تنگ تر گردد.

   

(۳) امام صادق (ع) فرمود: شیعیان خالص ما در زمان باطل جز به اندازه خوراک بهره ندارند، حتی اگر به مشرق بروید یا به مغرب جز به اندازه خوراک روزی نیابید.

    

(۴) امام صادق (ع) فرمود: در مناجات موسی - علیه السلام - است که (خدای تعالی فرماید) ای موسی! هرگاه دیدی فقر (به تو) رو آورده بگو: مرحبا به شعار شایستگان و چون دیدی توانگری (به تو) روی آورده بگو: گناهی است که عقوبتش شتاب کرده است.

   

(۵) امیرالمؤمنین (ع) فرمود: فقر برای مؤمن از خط گونه اسب خوش نماتر است.

    

(۶) امام صادق (ع) فرمود: فقر مرگ سرخ است؛ راوی گوید: به امام - علیه السلام - عرض کردم: مقصود نداشتن دینار و درهم است فرمود: نه، بلکه فقر دینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha