جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلب صادق

حوزه/ علما و روحانیون از کشورهای مختلف در پیام هایی درگذشت مرحوم دکتر کلب صادق را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» علما و روحانیون از کشورهای مختلف در پیام های تسلیت خود درگذشت مرحوم دکتر کلب صادق را ضایعه ای برزگ برای مسلمانان دانستند و درگذشت آن روحانی مجاهد را تسلیت گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی رضا رضوی رئیس مجلس علمای شیعه اروپا در پیام تسلیت خود گفت: سلسله اجتهاد که با دانشمندان بزرگ آغاز شد و با علمای معاصر همراه بود با درگذشت دکتر کلب صادق پایان یافت. خدمات ارزنده آن مرحوم برای ملت بسیار ستودنی و بی نظیر است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید ذکی حسن دبیر ماهنامه جعفری لکنهو گفت: هنگام نوشتن لفظ مرحوم برای سید کلب صادق نقوی، چراغ خانواده اجتهاد، مصلح قوم و حکیم امت، قلم لرزان است. چندین دهه خدمات مذهبی، ملی، اجتماعی، آموزشی و رفاهی، نام او را زنده نگه خواهد داشت.

وی افزود: شوخ طبعی در گفتار، سادگی در بیان، اعتلای ارزشهای اخلاقی، تلاش مداوم برای وحدت، ساده زیستی، خلق و خوی فروتنی از خصوصیات بی نظیری بود که مرحوم را به شخصیتی محبوب تبدیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرید حسین نقوی مدیر حوزه علمیه مدینة العلم دانمارک نیز در پیام ارسالی خود از در گذشت دکتر سید کلب صادق ابراز تاسف کرد و گفت: شیعیان هند یک رهبر بزرگ با ارزشهای عالی را از دست داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید صفی حیدر زیدی، دبیر سازمان مدارس لکنهو در پیام تسلیت خود گفت: آن مرحوم از علمای مشهور خانواده اجتهاد بود. خدمات مذهبی، آموزشی، رفاهی و اجتماعی وی فراموش نشدنی و از باقیات الصالحات است. ما خادمان سازمان مدارس، این غم و اندوه را به بازماندگان مخصوصاً خانواده داغدیده تسلیت می گوییم.

حجت الاسلام والمسلمین سید سخاوت حسین سندرالوی نیز گفت: دکتر سید کلب صادق نقوی تمام عمر به دین و مذهب خدمت کرد. او مردی غریب نواز، یتیم پرور، خیرخواه و خادم خلق، ایثارگر، فروتن، شخصیت دوست داشتنی بود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم رضوی امام جمعه ملبورن استرالیا درگذشت سید کلب صادق را ضایعه ای بزرگ دانست و گفت: وفات دکتر کلب صادق ضرر بزرگی برای دنیای دانش است که قابل جبران نیست. آن مرحوم می خواست مسلمانان را در صف اول همه ادیان و مذاهب در همه جبهه های زندگی ببیند و صرفاً این مطلب را بیان نکرد بلکه تمام زندگی خود را وقف رفاه و تکامل مسلمانان کرد. در نتیجه این تلاش ها، نه تنها مؤمنان در حوزه دانش پیشرفت کردند، بلکه در زمینه اقتصاد و معیشت نیز تقویت شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس باقری رئیس هیئت علما آندرا پرادش هند هم به این مناسبت گفت: سرمایه عظیم ملت، چراغ خانواده اجتهاد لکنو، حکیم امت، نقیب وحدت، حضرت مولانا سید کلب صادق دیگر در میان ما نیست. تلاش صادقانه وی در زمینه آموزش و تربیت جوانان در ذهن ها می ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha