چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه عرصه طلبگی با خدمت رسانی گره خورده است، گفت: اگر طلبه‌ای لباس خدمت را از تن درآورد، هویت اصلی خود را از دست داده، چرا که شاکله اصلی روحانیت، خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در آئین افتتاحیه حضور نیروهای جهادی همدان در مراکز درمانی، با تاکید بر اینکه عرصه طلبگی با خدمت رسانی گره خورده است، اظهار داشت: اگر طلبه‌ای لباس خدمت را از تن درآورد، هویت اصلی خود را از دست داده، چرا که شاکله اصلی روحانیت، خدمت رسانی به مردم است.

وی با اشاره به حضور طلاب جهادی در مراکز درمانی، مطرح کرد: این حضور هم دارای جنبه خدمت رسانی است و هم تبلیغی، اما آنچه در رابطه با حضور طلاب باید مراقب باشیم بازخوانی انگیزه‌ها است.

امام جمعه همدان افزود: کاری مؤثر واقع خواهد شد که داعیه الهی داشته باشد و خدمت رسانی به مردم در مسیر رضایت الهی انجام گیرد، بنابراین طلاب قبل از ورود در این عرصه در خلوت، اخلاصشان در این عرصه را باید تقویت کنند.

وی در ادامه به تشریح دغدغه‌های موجود در زمینه کرونا پرداخت و گفت: اولین دغدغه‌ای که در این رابطه وجود دارد، جلوگیری از ابتلای مردم به ویروس و قطع زنجیره انتقال است و نکته بعدی نیز میزان آمار مرگ و میرها در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در کنار برنامه‌ریزی برای کاهش ابتلا باید گروه‌های جهادی به مقابله با سرمنشأ ابتلا به این بیماری بپردازند، مطرح کرد: این امکان وجود دارد تا با استفاده از فرهنگ سازی، آموزش و حتی در اختیار قرار دادن تجهیزات بهداشتی همچون ماسک، ورود مردم به بیمارستان‌ها را کاهش دهیم، اقدامی که در طرح قرارگاه شهید سلیمانی قرار است تا عملیاتی شود.

نیازمند تشکیل کمیته فرهنگی برای القای آرامش در جامعه هستیم

وی با تاکید بر اینکه در برخورد با بیماران، افزایش روحیه، دارای تأثیر بالایی در فرآیند بهبودی بیمار است، گفت: توجه به مسئله روحیه بیماران نکته بسیار مهمی است که حضور طلاب در مراکز درمانی قطعا می‌تواند در این زمینه مثمرثمر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی انتشار اخبار مرگ و میرها را همراه با اثرات منفی دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته‌ای با عنوان کمیته فرهنگی که وظیفه القای آرامش به کادر درمان، بیماران و همه جامعه را بر عهده بگیرد، می‌تواند در این عرصه اثرات خوبی را در جامعه به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در روند درمان بیماران می توان از طب سنتی و داروهایی که مورد تایید کادر پزشکی است نیز استفاده کرد، گفت: بارها گفته‌ایم که طب سنتی، رقیب طب جدید نیست، بنابراین نیازمند فراهم شدن بستری برای استفاده از این داروها در مراکز درمانی هستیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: افرادی در این رابطه دارای ادعاهایی هستند که دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان مرتبط باید میزان اثرگذاری آنها را مورد سنجش قرار دهند و نتیجه استفاده از آن را نیز اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم قدردان کادر درمانی هستند، مطرح کرد: با وجود نقدهایی که نسبت به ستاد ملی کرونا در خصوص توجه به مسائل معنوی در برخورد با این بیماری وجود دارد، اما نباید اقدامی که باعث تضعیف روحیه کادر درمان می شود، صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: تعابیری که در استعفای معاون وزیر بهداشت مطرح شد را خارج از انصاف می‌دانیم و نباید فضای جامعه و وزارت را به سمت حاشیه بکشانیم، چرا که امروز همه با هم برای موفقیت نیازمند یک همدلی و همراهی سراسری هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجتبی دادگر IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    جالبه امیدوارم عملی بشه