جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در بازدید از چند حوزه مقاومت بسیج در استان قزوین، گفت: رسالت بسیجی دفاع از حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین به مناسبت هفته بسیج از حوزه های مقاومت بسیج امام رضا(ع) در پونک، حضرت ولی عصر(عج) در ولی عصر و شهید پرویز در مسجدالنبی(ص) بازدید کرد و با فرمانده و اعضای شورای این حوزه‌ها گفت و گو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی فرهنگ بسیج را برگرفته از فرهنگ انبیاء و ائمه اطهار(ع) دانست و اظهار کرد: ولایت‌مداری یکی از شاخصه‌های مهم بسیجی بودن است؛ همان طور که حضرت معصومه(س) همانند یک مجاهد در مسیر معرفی ولایت گام برداشت و منشأ اثر و برکات بسیاری شد.

وی افزود: حضرت معصومه(س) پس از هجرت امام رضا(ع) برای معرفی ولایت و اهمیت ولایت‌مداری، به دنبال ایشان حرکت کرده و وارد ایران شد و خطه‌ای از کشور ما را همانند احمدبن موسی(ع) و علاءالدین موسی(ع) با ولایت اهل بیت(ع) آشنا کردند و اجازه ندادند بنی عباس چراغ ولایت را خاموش کنند و چراغ ولایت در کشور ما هر روز تابنده‌تر شد.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه کاری که بسیج انجام می‌دهد فراتر از آن است که در قالب آمار و گزارش مطرح شود، خاطرنشان کرد: کار بسیجی کاری دلی است و با آمار و گزارش نمی‌توان فعالیت در این عرصه را گزارش و تعریف کرد و هر چه اخلاص در این عرصه بیشتر شود، اثر کارها افزایش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع)، دفاع از حق را از ویژگی‌های مهم بسیجی عنوان کرد و افزود: امام حسن عسکری(ع) فرموده‌اند هیچ آدم عزت‌مندی حق را زمین نگذاشت، الا اینکه خوار شد و هیچ آدم ضعیف و ناتوانی حق را دنبال نکرد الا اینکه عزت‌مند شد و این حدیث حضرت نشان می‌دهد هر چه در مسیر تحقق حق تلاش بیشتری کنیم، عزت بیشتری خواهیم یافت.

وی عنوان کرد: یکی از نمونه‌های کسانی که از حق دفاع کرد و به عزت رسید، امام خمینی(ره) بود که در سخت‌ترین شرایط کار انقلاب را آغاز کرد و به پیروزی رساند و امروز یکی از ثمرات انقلاب را در قالب بسیج مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تقویت ایمان و اخلاص را عامل محوری در موفقیت بسیج عنوان کرد و گفت: یکی از کارهایی که بایستی با جدیت دنبال کنیم، تقویت ایمان و اخلاص است و تلاش کنیم فضای بسیج را یک فضای مؤمنانه بسازیم تا هر روز شاهد همراهی بیشتر مردم با این نهاد انقلابی و مردمی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha