سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز آموزش مهارت های کاربردی، حجت السلام والمسلمین ملانوری

حوزه/ سرپرست معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲۰۰ مبلغ طرح هجرت در سراسر کشور فعال هستند، گفت: ۴ هزار مبلغ نیز به صورت تمام وقت در مدارس کشور و در ۷۰ عملیات تبلیغی مشغول فعالیتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با اشاره به حضور ۲۵۰۰ روحانی و طلبه در طرح بینات در سراسر کشور، اظهار داشت: طلاب و اساتید هر طرح بینات باید ۵۰ پایگاه فرهنگی اطراف مدرسه علمیه خودشان را حمایت کنند.

وی با بیان اینکه معاونت تبلیغ  حوزه های علمیه کشور ۱۵۰ مبلغ و طلبه را به صورت رسمی برای فعالیت در فضای مجازی بکار گرفته است، گفت: علاوه بر مبلغین طرح بینات، مبلغین طرح هجرت و امین نیز در فضای مجازی حضوری فعال دارند.

سرپرست معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور از پوشش حداکثری مدارس امین در آموزش و پرورش کاشان خبر داد و افزود: براساس انعقاد سند همکاری آموزش و پرورش با حوزه های علمیه کلیه طرح های مشترک آموزش و پرورش با حوزه های علمیه در عرصه های مختلف در بازه زمانی یک تا پنج سال عملیاتی می شود.

وی به ظرفیت بالای علمی، آموزشی، فقهی و دینی کاشان اشاره کرد و یادآور شد:  این شهرستان به دلیل داشتن حوزه های علمیه قوی و فارغ التحصیلان، طلاب و اساتید نخبه جایگاه بسیار خوبی را در عرصه تبلیغ دینی کشور کسب کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری ادامه داد: کاشان به دلیل سابقه طولانی که در عرصه تبلیغی در سطح کشور دارد، قطعا توان این را دارد که به عنوان الگو و شاخص تبلیغی بتواند خودش را در سطح کشور نشان بدهد.

وی به سیاست حوزه های علمیه کشور در عرصه تبلیغ  اشاره کرد و گفت: از نگاه آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور تبلیغ نهایت چیزی است که حوزه باید به دنبالش باشد، ضمن اینکه هدف اصلی حوزه تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در میان مردم باشد.

سرپرست معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور تبلیغ را آخرین قله و هدف حوزه‌های علمیه دانست و افزود: طلاب در کنار فعالیت های آموزشی، تهذیبی و پژوهشی با فراگیری علوم معارف اهل بیت(ع) باید مردم را نسبت به سیره ائمه اطهار(ع) و معارف دینی بیشتر آشنا کنند.

وی بیان داشت: اگر طرح آمایش حوزه را نگاه کنیم که جایگاه های عملکرد حوزه را در میان مردم و نظام اسلامی نشان می دهد بخش عمده ای از کارویژه‌های حوزه و روحانیت در طرح آمایش کارویژه های تبلیغی هستند، ضمن اینکه فعالیت های پژوهشی مدارس علمیه نیز در راستای رسیدن به کارویژه های تبلیغی تعریف شده اند.

سرپرست معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲۰۰ مبلغ طرح هجرت در سراسر کشور فعال هستند، گفت: ۴ هزار مبلغ نیز به صورت تمام وقت در چهار هزار مدرسه کشور و در ۷۰ عملیات تبلیغی مشغول فعالیتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha