سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسینی اشکوری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: یکی از مهم ترین الزامات شکرگزاری مردم قم از بابت وجود مرقد نورانی حضرت معصومه(س) در این شهر، آن است که همه ما حقیقتاً در زندگی خود به سخنان و فرمایشات اهل بیت(ع) عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی اشکوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،ضمن تسلیت سالروز وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: شهر قم به عنوان عش آل محمد(ص) به واسطه وجود حضرت معصومه(س)، ارج و قرب پیدا کرده و لذا ما اهل قم بیش از پیش باید شاکر و قدردان این نعمت بزرگ باشیم، چه آن که قم و قمی به واسطه این بانوی مکرمه، قدر و منزلت پیدا کرده است.

وی افزود: به لطف الهی امروز قم در سراسر دنیا به عنوان پایگاه و مرکز نشر اسلام و تشیع شناخته شده و همه این ها در سایه وجود این بانوی بزرگوار است که به سرزمین ما، عزت و برکت بخشیده است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: آنچه ضروری است این که ما با گفتار و کردار و رفتار خود، در عمل، قدردان این نعمت باشیم و از جمله این که حقیقتاً به فرمایشات نورانی اهل بیت(ع) عمل کنیم.

وی اضافه کرد: به خصوص از حوزویان و اندیشمندان انتظار می رود به گونه ای رفتار کنند که نوع عملکرد و همچنین گفتار آن ها در شأن شهر قم به عنوان شهر کریمه اهل بیت(ع) باشد نه این که خدای ناکرده با برخی حرف های نسجیده و یا رفتارهای نامناسب طوری عمل کنیم که زیبنده این شهر و این بانوی بزرگوار نباشد.

 حجت الاسلام و المسلمین اشکوری همچنین بیان داشت: هم مرحوم حضرت امام(ره) و هم مقام معظم رهبری نسبت به قم و حفظ جایگاه و شأن این شهر مقدس تأکید بسیاری داشته اند و در این میان طلاب و فضلای حوزه بیش از سایر اقشار، وظیفه دارند که این جایگاه را حفظ و تقویت کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha