سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بهجت پور

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر اهمیت حرکت آرام و مستمر رسانه گفت: صداوسیما باعجله‌ای که کرد انواع شبکه‌ها را راه انداخت و در تولید ماند و مجبور شد برای ایجاد محتوا به برنامه‌های خارجی و ترجمه روی بیاورد و بخش عمده‌ای از نفوذ از همین شبکه‌های داخلی رخ داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور در برنامه راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با تسلیت به مناسبت وفات شهادت گونه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: دین و گسترش دین محصول تلاش گروهی است که با همه اخلاصشان خودشان را بنده کامل حضرت حق کرده و در همه ابعاد زندگی‌شان به خلوص رسیدند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بابیان اینکه اگر این گروه نباشند پیام دین محصورشده و به فراموشی سپرده می‌شود افزود: جریان امامت که بعد از نبوت می‌آید همه همتشان را بر این می‌گذراند که تأسیسی که به‌وسیله انبیا صورت گرفته است را توسعه دهند.

وی افزود: گروهی به‌عنوان امام و گروهی به‌عنوان مکمل جریان امامت تلاش کردند که این مسیر را به‌خوبی ادامه بدهند و جایی که این گروه امامت نبودند انحرافاتی در مسیر نبوت به وجود آمد که نمونه‌اش ادعای پولس بعد از نبوت حضرت مسیح بود که انحرافاتی در آن به وجود آورد.به‌طوری‌که از ۲۷ رساله  مسیحیت ۱۳ رساله پولس است یک رساله رساله فطرس است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور بابیان اینکه جایگاه معنوی حضرت معصومه(س) او را تبدیل به یک شجره طیبه کرد افزود: قرن‌هاست که قم محور و مدار شیعه و آشیانه اهل‌بیت قرارگرفته است مرجعیت و حوزه‌های علمیه گرد ایشان می‌چرخد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بابیان اینکه این جریان گرد امامت باید به‌خوبی دیده شود تأکید کرد: امامت مثل یک مدیر بزرگ است که بدون شبکه پیرامونی‌اش مدیر نخواهد شد و پیامش منتقل نخواهد شد. این شبکه است که کاری کرده است که سخن حضرت علی در خانه نماند.

وی در رابطه با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز افزود: هرچه ما مجاهدت بکنیم خداوند راه‌های جدیدی را پیش روی ما باز می‌کند کار ما هم همین است ما در حوزه نشسته‌ایم که لشگری از متدینین را به سمت پروردگار رغبت بدهیم و از خودش هم می‌خواهیم که راه را برای ما باز کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور بابیان اینکه هر مؤمنی باید یک رسانه باشد افزود: مجموعه حوزه و شخصیت‌های صالح و پاک‌دامنی که در این مجموعه تلمذ می‌کنند باید رسانه‌ای برای انتقال مفاهیم دینی به مردم باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بابیان اینکه امروز انتقال پیام راحت‌تر شده است افزود: امروز در غالب‌ها مختلف می‌شود پیام داد و امروز کسی نمی‌تواند عذر بیاورد که دستم کوتاه بود و نتوانستم امربه‌معروف کنم. با تنوعی که در رسانه‌ها می‌بینیم و فرصت‌های بیکرانی که به روی ما بازشده است کسی عذری نمی‌تواند داشته باشد.

وی بابیان اینکه رسانه امر حیاتی در فضای زندگی امروز است تأکید کرد: امروز عصر اطلاعات و عصر مدیریت مردم بر اساس اطلاعات است امروز جاذبه دریافت پیام‌ها از طریق نگاه‌های چشم در چشم و نگاه‌های محفلی به حداقل رسیده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور ادامه داد: فضای منبر و مسجد و درس و بحث باید حتماً باشد اما دستگاه روحانیت باید به‌سرعت جایش را در فضای رسانه پیدا بکند و کار حرفه‌ای این است که ما در این عرصه ورود پیدا کنیم و ایجاد یک تلویزیون آغاز راه است داشتن تولیدات جذاب و پایدار کردن این تلویزیون از طریق مطالباتی که به سمت این تلویزیون خواهد آمد در پایدار ماندن آن اثرگذار است.

وی بابیان اینکه شروع کار رسانه کار سختی نیست اما مهم این است که در این عرصه پایدار بمانیم تأکید کرد: از همه خواهران طلبه می‌خواهم که برای پایدار ماندن این شبکه کمک کنند و ایده بدهند  که مخاطب خودش را پیدا کند و برای مخاطب حرف نو و پیام ارزشمند داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بابیان اینکه امروز انقدر پیام زیاد است که مخاطب فرصت پردازشش را ندارد تصریح کرد: در این شرایط یک تلویزیون راه انداختن یعنی به‌صف رقبای بسیار جدی وارد شدن.باید بدون عجله در توسعه پیش رفت.

وی با اشاره به کمک صداوسیما به جریان نفوذ افزود: صداوسیما باعجله‌ای که کرد انواع شبکه‌ها را راه انداخت و در تولید ماند و مجبور شد برای ایجاد محتوا به برنامه‌های خارجی و ترجمه روی بیاورد و بخش عمده‌ای از نفوذ از همین شبکه‌های داخلی رخ داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور افزود: حرکت تلویزیون کوثر باید کم اما کیفی و دائماً رو به اثرگذاری باشد، افزود:اقدامات دینی باید این‌طوری باشد یک پیغمبری حرکتی را در گوشه از جهان شروع می‌کند اما قرن‌ها بعدازآن هنوز موج دارد و اثرگذار است.

۳۱۳/۶۱پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha