پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برنامه معارفی طوبی

 حوزه / امام رضا (ع) در زیارت نامه حضرت معصومه(س) فرمودند «یا فاطمه إشفعی لی فی الجنّه»؛ مقام شفاعت برای حضرت معصومه (س) قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم قورچی بیگی، شب گذشته با حضور در برنامه معارفی «طوبی» سیمای مرکز قزوین ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: سعادت و کمال حقیقی جز با گذر از نفسانیات و رسیدن به قله بلند معنویت، امکانپذیر نیست و حضرت فاطمه معصوم (س) این راه را با سربلندی طی کردند.

وی به محبوبیت حضرت معصومه سلام الله علیها در بین شیعیان، بیان کرد:  در فرازی از زیارت نامه ایشان می‌خوانیم «فإن لک عند الله شأناً من الشأن»، یعنی حضرت فاطمه معصومه(س) در پیشگاه خداوند متعال شأن بسیار بالایی دارد. امام رضا (ع) در زیارت نامه حضرت معصومه(س) فرمودند «یا فاطمة، إشفعی لی فی الجنّه»؛ مقام شفاعت برای حضرت معصومه (س) قرار داده شده است.

 وی ادامه داد: مهمترین ویژگی حضرت معصومه (س) مقام علمی حضرت است که به واسطه همین مقام دانشمندانی مانند ملاصدرا برای رفع گره های علمی خود به حرم ایشان پناه برده و با زیارت و توسل به حضرت، مشکل خود را حل می کردند.

 استاد حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: حضرت معصومه (س) در پشتیبانی از ولایت جان خود را فدا کردند؛ بانوان و دختران ما باید با الگو قرار دادن آن حضرت و حمایت از ولایت، زمینه پرورش نسل آینده را رقم بزنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha